"בשנים הקרובות נראה הצלחות ישראליות מסקטור האינטרנט"

כך אמר ארז שחר, שותף ומנהל בקרן ההון סיכון אוורגרין, במושב "אינטרנט - מגמות, התפתחויות ותחזיות עתידיות", בכנס הג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס"

"אני מאמין שנראה בשנים הקרובות הצלחות ישראליות גדולות שיגיעו מסקטור האינטרנט, והשנים האחרונות הוכיחו עד כמה הקהילה היזמית בישראל היא גמישה, ויודעת לעבור מסקטור לסקטור ברגע שסקטור ספציפי נעשה יותר מעניין ברמה הגלובלית", כך אמר ארז שחר, שותף ומנהל בקרן ההון סיכון אוורגרין, במושב "אינטרנט - מגמות, התפתחויות ותחזיות עתידיות", בכנס הג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס", שנערך היום (ג') בתל אביב. את הפאנל הנחה יזהר שי, שותף בקיינן פרטנרס.

לדבריו, "אני סבור שחברות אינטרנט גדולות יכולות לצמוח בענף הפרסום המקוון והתשתיות ופחות בתחום האפליקציות, והאתגר הגדול ביותר כעת זה מימון חברות שנמצאות בשלבים מתקדמים. כל הנוכחים פה בפאנל מתמקדים בהשקעה בחברות אינטרנט בשלבים מוקדמים ונוצר פער מימוני בקרב חברות שצריכות עוד כסף בשביל לצמוח".

רועי קרתי, יועץ אינטרנט המסקר את תעשיית הסטארט-אפים הישראלית עבור הבלוג הטכנולוגי TechCrunch, אמר כי "אני לא חושב שיזם ישראלי היה יכול להמציא את טוויטר, וקשה לי לראות חברות ישראליות שמפתחות מוצר אינטרנטי למשתמש הקצה, ושיצליחו מאוד. הרבה חברות ישראליות נכנסות לתחום הזה כי הוא סקסי".

בנוגע לשאלת המוניטיזציה של שירותים פופולאריים כמו פייסבוק וטוויטר, אמר קרתי כי "יש הבדל בין 'אי אפשר לעשות מוניטיזציה' לבין 'מעדיפים שלא לעשות כעת'. פייסבוק וטוויטר יכולות לעשות, אבל כעת מדובר בדרכים משעממות כמו באנרים, ואילו בקרב החברות הישראליות השאלה היא הפוכה - האם הן בכלל יכולות לעשות מוניטיזציה".

עמיעד סולומון, מייסד שותף ומנכ"ל הסטארט-אפ Peer39, שמפתחת פלטפורמה לניטור תכנים ופרסום סמנטי באינטרנט, הוסיף כי "העובדה שמרבית האנשים משתמשים בטוויטר דרך המובייל מקשה על המוניטיזציה".

שמואל (בוב) רוזנשטיין מייסד ומנכ"ל Answers, הנסחרת בוול-סטריט, התייחס לאפשרות שהחברה תירכש, ואמר ש"אם מישהו יתעניין כמובן שנשקול את זה, אבני אני נהנה כעת להמשיך ולבנות את החברה. בכל אופן, חשוב שחברות יבינו שיש מצבים שצריך לקבל את המחיר המוצע להן, ולא להיות גרידיים מדי".