מנורה ופסגות ייצגו את מחזיקי האג"ח במו"מ עם אפריקה

(עדכון) - עימות בין מחזיקי האג"ח הפרטיים ובין הנאמנים בראשות הרמטיק: ממכתב שהגיע לידי "גלובס" עולה, כי מחזיקים פרטיים של אג"ח חוששים מניגודי אינטרסים שידללו את יכולת ההשפעה שלהם

מנורה מבטחים ובית ההשקעות פסגות הם הגופים שייצגו את מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל במו"מ שיתנהל מול החברה במסגרת הסדר החוב שאמור להתגבש. כך מעריכים גורמים בשוק ההון. חברות הביטוח הראל ומגדל שוקי הון מתחרות על המקום השלישי. נזכיר כי רק ביום שני יפורסם סופית מיהם הגופים שייצגו את מחזיקי האג"ח. אולם בהתבסס על ההערכות בשוק, למשקיעים הפרטיים ולגופים הקטנים לא מונתה נציגות, וזו הסיבה לעימות שהוצת היום בין מחזיקי האג"ח הפרטיים ובין נאמני האג"ח בראשות הרמטיק.

ניגודי האינטרסים בסדרות האג"ח הרבות של אפריקה ישראל ממשיכות לייצר עננה של אי-ודאות בדבר היכולת להגיע בסופו של דבר להסדר חוב. ממכתב שהגיע לידי "גלובס" עולה, כי מחזיקים פרטיים של אג"ח חוששים מניגודי אינטרסים - בעיקר של גופים מוסדיים, שידללו את יכולת ההשפעה שלהם על הסדר החוב שיתהווה בשל היקף האחזקה שלהם בסדרות השונות.

עו"ד זיו אייזנר, המייצג מספר לקוחות פרטיים המחזיקים באג"ח מהסדרה הארוכה י"ד (לפדיון ב-2018) פנה במכתב להרמטיק, נאמן הסדרה, ולרשות ניירות ערך. במכתבו דורש אייזנר לקיים "אסיפות סוג" לכל סדרה - אסיפות מחזיקי אג"ח שינטרלו מחזיקים בעלי אינטרסים סותרים, כמו אחזקה במספר סדרות או במניות אפריקה עצמה. במכתבו קורא אייזנר לחייב להכליל בכל נציגות של מחזיקי אג"ח ייצוג למחזיקים פרטיים (בדומה לדח"צים בדירקטוריונים של חברות ציבוריות), ולאפשר למחזיקי מספר סדרות אג"ח להצביע רק בסדרה המרכזת את עיקר אחזקותיהם.