פישמן מכר לאחים חג'ג' אופציה לרכישת קרקע במגדלי ת"א

מבני תעשיה חתמה על הסכם הבנות לא מחייב עם קבוצת האחים חג'ג' ואקרו נדל"ן למכירת אופציה לרכישת קרקע שמיועדת לבניית מגדלים C ו-D במתחם מגדלי תל אביב תמורת כ-205 מיליון שקל

חברת מבני תעשיה שבשליטת אליעזר פישמן חתמה על הסכם הבנות לא מחייב עם קבוצת האחים חג'ג' ואקרו נדל"ן למכירת אופציה לרכישת קרקע שמיועדת לבניית מגדלים C ו-D במתחם מגדלי תל אביב תמורת כ-205 מיליון שקל.

במידה שייחתם הסכם אופציה מחייב ותמומש האופציה לרכישת המקרקעין במלואם צפויה מבני תעשייה לרשום רווח לפני מס של כ-140 מיליון שקל.

שני המגדלים צפויים לכלול 34 קומות כל אחד במתחם נחלת יצחק בתל אביב, סמוך לעזריאלי. כל מגדל יכלול 112 דירות מגורים בשילוב של דירות בנות ארבעה וחמישה חדרים.

קבוצת האחים חג'ג' היא בבעלות עידו ויצחק חג'ג' וחברת אקרו נדל"ן היא בבעלות צחי ארבוב ואילן קפון. הרוכשות יהיו רשאיות לממש את האופציה לרכישת מגדל C תוך 90 יום מיום חתימת מזכר ההבנות ויהיו רשאיות לממש את האופציה לרכישת מגדל D תוך שלושה חודשים נוספים מתום 90 הימים.

מבני תעשיה מדווחת כי תמכור את המקרקעין לקבוצת הרוכשים במצבם As Is, ללא כל מחויבות לביצוע או השלמת הליכי רישוי ותכנון הדרושים להקמת המגדלים.

לפי התוכנית החלה על הקרקע, נכון להיום, ניתן לבנות בקרקע 224 דירות בחלוקה שווה בין שני המגדלים. לפי דיווח מבני תעשייה, יחד עם כל אחד מהמגדלים שלגביהם תמומש האופציה, תמכור החברה 168 מקומות חנייה בנויים.

מחיר הקרקע, שישולם במזומן במועד מימוש האופציה, יסתכם ב-205 מיליון שקל בתוספת מע"מ. החלוקה תהיה כזו: 95 מיליון שקל בתוספת מע"מ עבור הקרקע שמיועדת לבניין המזרחי, שהוא בניין C, ו-110 מיליון שקל בתוספת מע"מ עבור הקרקע המיועדת לבניין המערבי - בניין D.

לפי הסיכום, בעת חתימת ההסכם המפורט, ישלמו רוכשות האופציה למבני תעשייה 5% מסכום התמורה עבור מגדל C תמורת מתן האופציה. בעת מימוש האופציה של מגדל D ישלמו הרוכשות 5% מסכום התמורה עבור מגדל D למבני תעשייה.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"