דניה סיבוס מתמודדת על כביש עוקף קריות בכ-1.2 מיליארד ש'

כפי שנחשף ב"גלובס", למכרז ניגשו כל ארבע חברות התשתית הגדולות - דניה, סולל בונה, אשטרום ושפיר הנדסה ■ מנכ"ל מע"צ, אלכס ויז'ניצר: "הכביש יהיה מהאיכותיים בארץ - גם ללא גביית אגרה מהנהגים"

קרב ענקים על מכרז החברה הלאומית לדרכים לכביש עוקף קריות: כל ארבע חברות התשתית הגדולות בארץ, אשטרום , דניה סיבוס , שיכון ובינוי ושפיר הנדסה יתמודדו במכרז, שהקיפו הכספי הכולל נאמד בכ-1.9 מיליארד שקל. כך התברר היום עם הגשת מעטפות המכרז במשרדי החברה הלאומית לדרכים.

"גלובס" חשף לראשונה בשבוע שעבר כי ארבעת החברות צפויות להגיש הצעה במכרז שהוא הגדול ביותר מבחינה תקציבית בענף התחבורה כיום. דניה סיבוס ניגשה למכרז בשיתוף חברת גילי ויואל עזריה, ואילו שפיר, אשטרום וסולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי ניגשו.

מהחברה הלאומית לדרכים נמסר כי בחירת הזוכה במכרז תיקבע תוך חודש, והעבודות צפויות להתחיל לקראת סוף השנה. העבודות לסילית הכביש אמורות להימשך 3 שנים.
כביש עוקף קריות יהווה חלופה נטולת רמזורים לכביש שדרות ההסתדרות (כביש מס' 4) הסואן, בקטע שבין עכו לצומת הצ'ק-פוסט. הכביש מתוכנן להיסלל לאורך 14 ק"מ, בין צומת כרי נעמן (דרומית לעכו) לבין דרך הקישון, ויכלול בניית 5 מחלפים (מחלף שד' ההסתדרות, אתא-דרום, אתא-צפון, קרית-ביאליק ומחלף כרי נעמן). בכביש שלושה נתיבים מהירים לכל כיוון, כאשר הדרומי יהיה בתוספת של נתיבי עזר.

היקפו הכספי נאמד בכ-1.9 מיליארד שקל, מתוך כך המכרז הנוכחי מתייחס לעבודות קבלניות בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל, והיתרה מיועדת להפקעות, פיצויים לבעלי הקרקע, אחזקה וכו'.

הכביש החדש ישפר את הנגישות לערי הקריות, יקצר זמני נסיעה ויוסיף קיבולת למערכת הדרכים. עוקף קריות יאופיין ברמת בטיחות גבוהה עבור המשתמשים בו, וישפר את איכות החיים של תושבי המטרופולין. הדרך החדשה היא תנאי הכרחי לפיתוח השכונות העתידיות לאורך התוואי בתוספת של עשרות אלפי יחידות דיור.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר הביע שביעות רצון ממספר החברות המשתתפות במכרז הענק והמורכב. "כביש עוקף קריות תוכנן בתחילה ככביש אגרה, אולם הוא הועבר לאחריות החברה הלאומית לדרכים כחלק מתכנית ההאצה של המשק. כבר הוכחנו כי אנו עושים כבישים איכותיים ובטוחים מבלי שהנהגים נדרשים לשלם עליהם אגרת נסיעה. כך יהיה גם בכביש עוקף קריות, שהוא הפרויקט התקציבי הגדול ביותר של החברה הלאומית לדרכים", אמר.

ויז'ניצר הוסיף ואמר כי "הממשלה מעניקה לצפון הארץ את החשיבות המגיעה לאזור. צומת המוביל וצומת סומך יהפכו למחלפים, הכבישים 77 ו-79 נמצאים בעיצומן של עבודות שידרוג והרחבה. בחודש שעבר פתחנו לתנועה את מחלף התשבי החדש ואתמול חתמנו על הסכם עם זכיין לאחזקת כבישים באורך 270 קילומטרים צפונית לחדרה. השבוע גם נפתח לכל אורכו כביש 90 המשודרג בצפון. ואלה רק חלק מהפרויקטים הרבים מהם ייהנו תושבי הצפון ואזרחי ישראל".