"מכרנו עסקי התיירות ופועלים לממש הפעילות במזרח אירופה"

מ"מ מנכ"ל אזורים, יעקב סיסו, באסיפת אג"ח של החברה: "אנו פועלים גם לממש את הקרקעות שנרכשו בקנדה, ברזיל, ארה"ב והודו" ■ "חברות נופלות וקמות על יתרות נזילות ולא על מכירות ולכן אנו מקפידים על כך"

חברת אזורים , הנמצאת בשליטת שעיה בוימלגרין תמשיך במסע המימושים ותעביר את המיקוד העסקי שלה מחו"ל לישראל. "מכרנו את עסקי התיירות ואנו פועלים על מנת לממש את הפעילות במזרח אירופה ואת הקרקעות שנרכשו בקנדה, ברזיל, ארה"ב והודו", אמר היום (ד') ממלא מקום מנכ"ל אזורים יעקב סיסו במהלך אסיפת אג"ח משותפת לשלוש סדרות האג"ח של החברה (6, 7 ו-8).

במסגרת האצת פעילות בישראל מפעילה אזורים 24 בנינים ב-12 פרויקטים שונים הכוללים 1,552 יחידות דיור. החברה מתמקדת באזורי ביקוש למעמד הביניים. "יש לנו מלאי גדול של קרקעות ורובן על סף היתרים כך שיכולת התגובה שלנו לשוק מהירה", אמר סיסו. לחברה יש היום קרקעות שעליהן ניתן לבנות 7,500 יחידות דיור.

לגבי פעילות בתי המלון שמומשה והתוכנית לממש את לגנא, הסביר סיסו שרכישת אזורים תיירות הייתה עסקה לא מוצלחת וגם יתר הרכישות של נדל"ן. זאת כולל את חברת לגנא הפעילה במזרח אירופה - "הן עסקאות גרועות שנעשו במחירים גבוהים והתבררו כלא נכונות. במבחן ההיסטוריה אלו השקעות לא מוצלחות בלשון המעטה", הוסיף סיסו. בלגנא למשל אזורים השקיעה עד היום 500 מיליון שקל והיום היא רשומה בספרים במינוס 30 מיליון שקל.

"חברות נופלות וקמות על יתרות נזילות ולא על מכירות ולכן אנו מקפידים על כך. אנו מנסים להוציא את הפעילויות האלה - נממש מה שאפשר לממש ברווח ומה שלא אז נמתין", הסביר סיסו את תוכנית המימושים של החברה.