גלובוס מקס: כישלון נוסף להצעת רכש לאג"ח החברה

החברה הודיעה היום כי קיבלה הודעות קיבול להצעתה ממחזיקי אג"ח בהיקף כספי כולל של 5,640 שח בלבד

כישלון לחברת גלובוס מקס בניסיונה השני לרכוש חזרה אג"ח בהיקף כספי כולל של 8 מיליון שקל: החברה הודיעה היום כי קיבלה הודעות קיבול להצעתה ממחזיקי אג"ח בהיקף כספי כולל של 5,640 שח בלבד. הצעת הרכש של גלובוס מקס התייחסה ל-28.2% מהאג"ח שהנפיקה - אותם הציעה גלובוס מקס לרכוש בחזרה במחיר של 47 אגורות ליחידה. כזכור, ב-17 לאוגוסט פרסמה החברה לראשונה הצעת רכש בהיקף ובתנאים דומים אולם אף מחזיק לא נענה להצעה.

גלובוס מקס, הנשלטת בידי יורם גלובוס ובנט קפלן, מפעילה בישראל בתי קולנוע ובהם קולנוע ה-IMAX באילת ובקריון, שפעולתו הופסקה לאחרונה. החברה גייסה בשנת 2007 אג"ח בהיקף של 60 מיליון שקל, שאמור להיפרע בארבעה תשלומים שווים בין השנים 2010-2013.

אלא שפתיחתם של קומפלקסי קולנוע גדולים וטעמו של הקהל הישראלי - שלא הגיע בהמוניו לקולנוע ה-IMAX של החברה בקריון - גרמו לחברה הפסד מצטבר של כ-40 מיליון שקל בשנה וחצי האחרונות. לאור ההפסדים נרשמה הערת "עסק חי" בדו"חות האחרונים שפרסמה גלובוס מקס.

לאחרונה קיבלה החברה 8 מיליון שקל מקניוני עזריאלי, לאחר שהסכימה לפנות את בתי הקולנוע שלה מקניון עזריאלי בת"א לפני תום החוזה.

ההיענות הנמוכה להצעה נובעת מכך, שהמחיר הנוכחי בו נסחרות אגרות החוב בבורסה גבוה מהמחיר שהציעה גלובוס מקס - ועמד בפתיחת המסחר על 48.6 אגורות, המשקפים תשואה לפדיון של 73.3%.

סיבה נוספת להיענות האפסית להצעה, הייתה רצונם של בעלי האג"ח שאותם 8 מיליון שקל, שנמצאים ברשות החברה, יופקדו בידי הנאמן לאג"ח, וישמשו לתשלום הקרן הראשון בסוף חודש מאי 2010. תשלום זה צפוי לעמוד על כ-20 מיליון שקל, בתוספת הריבית.

באסיפה שערכו מחזיקי האג"ח בשבוע שעבר, הוחלט להעמיד להצבעה הצעה למינוי נציגות למחזיקים והצעה לדרוש את העמדת האג"ח לפירעון מיידי, דרישה שתיכנס לתוקף בסוף חודש אוקטובר אם לא יושג הסדר חוב קודם לכן. ההצעה, הדורשת רוב של 75% ממחזיקי אגרות החוב, נתמכה בידי רוב מחזיקי אגרות החוב הפרטיים, אולם בעקבות התנגדותה של ילין לפידות, המחזיקה המוסדית הגדולה ביותר באג"ח זה, לא קיבלה ההצעה את הרוב הדרוש לאישורה. מילין לפידות נמסר כי התנגדותם לפירעון המוקדם של האג"ח נבעה מכך ש" עד כה החברה לא הפרה את התחייבויותיה ולכן אין עילה לפירעון מיידי של האג"ח ".