סולארפאוור סיימה התקנת מערכת סולארית על גג תחנת דלק

המערכת, שהותקנה בתחנת הדלק דור-אלון שבבעלות מושב גאליה, הינה מערכת בגודל של 50 קילוואט בעלות של כמיליון שקל ■ תספק חשמל נקי בסך שנתי הנאמד בכ-170 אלף שקל

חברת סולארפאוור, המתכננת, משווקת ומבצעת מערכות אנרגיה סולארית פוטו-וולטאית, הודיעה על סיום התקנת המערכת הסולארית הגדולה ביותר שהותקנה על תחנת דלק בארץ.

המערכת, שהותקנה בתחנת הדלק "דור אלון" שבבעלות מושב גאליה, הינה מערכת בגודל של 50 קילוואט בעלות של כ-1 מיליון שקל. היא הותקנה על גג מבנה מסחרי בתחנה. המערכת תספק חשמל נקי בסך שנתי, הנאמד בכ-170 אלף שקל.

החברה מסרה כי ייחודה של מערכת זו טמון בסוג הפאנלים בהם נעשה שימוש. עקב השטח המצומצם יחסית של הגג, כ-500 מ"ר, התקינה סולארפאוור את הפאנלים של סאן פאוור האמריקנית, המאופיינים בגודל מצומצם. המערכת חוברה בימים אלה לחברת החשמל.

לדברי מיכה טייר, מזכיר היישוב: "כאשר התחלנו בתהליך החיפוש אחר מערכת סולארית להתקנה במושב, רבים מתושבי המושב, אשר לא הכירו את התחום מקרוב, הופתעו מהאפשרות הקיימת, אשר נראתה להם מנותקת מהמציאות של לייצר חשמל נקי בשילוב הנאה מתשואה בטוחה. כיום, לאחר כחצי שנה מרגע קבלת ההחלטה, תושבי גאליה גאים בהחלטה הירוקה ונהנים ממערכת סולארית, המשתלבת עם הנוף הירוק והמהות הירוקה של מושב גאליה".

לדברי אלון תמרי, מנכ"ל משותף בחברת סולארפאוור, "המהפכה הירוקה נכנסת להילוך גבוה ויותר גופים מסחריים מבינים את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בהתקנת מערכות סולאריות. בזכות הכלכליות הרבה של המערכת, המניבה תשואות דו ספרתיות, ההשקעה במערכת הפכה לנפוצה במגזרים רבים. אנו גאים שמושב גאליה בחר בשירותי סולארפאוור ומצטרף לשורת הגופים הירוקים, אשר תורמים לסביבה ובמקביל מרוויחים תשואה יפה".