מי מחפש את דורון כהן? ולמה שוב בודקים את מינויו?

יומיים אחרי שהודיע היועמ"ש של נציבות שירות המדינה כי החליט לשלול את התלונות השונות שהוגשו נגד כהן, התקבלה במשרד המשפטים תלונה נוספת ■ היועמ"ש ונציבות שירות המדינה בודקים שוב את מינויו של דורון כהן למנהל רשות החברות הממשלתיות

היועץ המשפטי לממשלה ונציבות שירות המדינה בודקים שוב את מינויו של דורון כהן למנהל רשות החברות הממשלתיות. יומיים אחרי שהודיע היועץ המשפטי של נציבות שירות המדינה, רון דול, כי החליט בתום בדיקה שערך לשלול את התלונות השונות שהוגשו נגד כהן וכי אין בהן כדי למנוע את מינויו לתפקיד, התקבלה במשרד המשפטים תלונה נוספת נגד כהן- כך נודע ל"גלובס". מדובר בתלונה אנונימית שעוסקת במעורבות פוליטית ובשבוע הבא היא צפויה להיבדק על ידי נציבות שירות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה.

גם תוכנן של התלונות הקודמות שנבדקו בנציבות שירות המדינה היה פוליטי ונטען בהן כי כהן הנחה כינוס בביתו של שר האוצר, יובל שטייניץ. עם זאת, הנציבות קיבלה את עמדתו של כהן כי לא ראה בעמידתו על במת הנאומים דבר שיש בו כדי לקדם מטרה אישית או פוליטית למען השר או מפלגתו.

"מאחר ואין באפשרותנו לשלול את טענת מר כהן, כי לא ראה בפעילותו בשנים 2006 ו- 2007 פעילות למתן שירות לקידומו של השר שהיה עליו לציינה בטופס, הגענו למסקנה כי אין באי גילוי מידע זה בכדי להביא לפסילת מועמדותו לאחר שנמצא כמתאים לתפקיד על ידי הועדה לאיתור מועמדים ושר האוצר", קבעה הנציבות והוסיפה כי "אין מגבלות על פעילות כזו טרם תחילת שירותו של אדם במדינה, ועצם הפעילות שביצע עבור השר, כשלעצמה אין בה להביא לפסילת המועמדות אילו נמסר עליה בטופס המועמדות. אין לדעתנו עילה להחזיר את הנושא לדיון ולהכרעתה של ועדת איתור".

"קשה להתעלם מהתחושה שמישהו מחפש את כהן ויעשה הכל על מנת למנוע את מינויו", אמר הערב גורם המכיר את פרטי הפרשה.

גורם אחר, שמצוי בפרטי התהליך אמרו הערב ל"גלובס" כי "מדהים שגורמים פוליטיים בליכוד שמנסים לטרפד את המינוי לא מרפים גם אחרי שכל השמצותיהם נדחו בבדיקה של היועץ המשפטי ונציבות שירות המדינה וגורלה של התלונה הזו יהיה בפח האשפה לצד התלונות האחרות".

דובר משרד המשפטים מסר בתגובה כי "הגיעה פניה נוספת, אנונימית, בעניין זה, והיא תיבחן".