סין מגדילה את ההשקעה במים, איכות סביבה ואנרגיה חלופית

חברת שנגחאי אלקטריק תשקיע 1.5 מיליארד דולר בהקמת השלב השני במפעל לייצור ציוד לייצור אנרגיה גרעינית ■ סקירה של אילן מאור, מנכ"ל SHENG-BDO (ישראל) מפירמת BDO זיו האפט

על פי נתוני סוכנות הידיעות הממשלתית הסינית פוגעת הבצורת בחבלים נרחבים בצפון ובדרום סין ולהערכתם מתמודדים כיום 4.61 מיליון תושבים עם מחסור במים. כארבעה מיליון ראשי צאן ובקר עומדים אף הם בסכנה וכך גם 8.67 מיליון הקטר של יבולים חקלאיים.

רשויות העיר Fuxin (פרובינציית Liaoning) חתמו על הסכם עם חברת Unison הקוריאנית, במסגרתו תספק האחרונה 1,000 טורבינות רוח (2mW), בהיקף כולל של 3.2 מיליארד דולר. אוניסון תחל באספקת הציוד בשנה הבאה ונבחנת הקמת מפעל בסין לייצור מקומי.

מחקר שערכו במשותף אוניברסיטת Tsingghua ואוניברסיטת הרווארד מעלה כי אם תשכיל סין להרחיב השימוש באנרגיית רוח, כך שתספק 30% מהגידול בביקוש, הרי שתאפשר לה לעמוד במחויבותה לצמצום פליטת הפחמן הדו חמצני. על מנת לממש הפוטנציאל תידרש התקנת תחנות רוח בהיקף של 640GW בעשרים השנים הבאות.

חברת שנגחאי אלקטריק תשקיע 1.5 מיליארד דולר בהקמת השלב השני במפעל לייצור ציוד לייצור אנרגיה גרעינית. הפעלת השלב השני, בשנת 2012, תכפיל את כושר הייצור של החברה בתחום זה.

חברת Huaneng Shidonkou תחל בהקמת מתקן שני ללכידת פחמן דו חמצני, בהשקעה של 22 מיליון דולר, בעיר שנגחאי. המתקן צפוי להכנס לפעילות עד סוף השנה וכושר הטיפול שלו יעמוד על 100,000 טון של פחמן דן חמצני לשימוש תעשייתי בשנה.

יצרנית הסוללות הסינית, חברת Tianneng Power Int'l, תשקיע 29 מיליון דולר בהקמת מפעל למחזור חומצת עופרת בעיר Changxing (שבפרובינציית Jiangsu). המפעל, שצפוי להחל פעילותו בשנת 2012, יוכל לטפל ב-150 אלף טון סוללות חומצת עופרת משומשות מדי שנה.

כימיקלים ואנרגיה

חברת הדלק הסינית סנוק קיבלה אישור הרשויות להקמת מתקן גז נוזלי (LNG) רביעי. השלב הראשון של המתקן (שיוקם בפרובינציית Zhejiang), בהקמתו יושקעו כמיליארד דולר, צפוי להתחיל בפעילות בשנת 2012 ולטפל ב-3 מיליון טון בשנה.

חברת סנוק וחברת LG Chem השיקו מיזם משותף שיקים מפעל פטרוכימי, בהשקעה של 370 מיליון דולר, בפרובינציית Guangdong.

חברת הדלק הסינית SINOPECHR רכשה את חברת אדקס השוויצרית בהשקעה המוערכת בכ-7.5 מיליארד דולר. החברה השוויצרית מחזיקה כיום ב-25 שטחי נפט וגז. תאגיד האנרגיה הצרפתי Areva החל בבניית מרכז מו"פ בשנגחאי, בהשקעה של 70 מיליון דולר. המרכז ישרת את חטיבת התמסורת וההפצה של התאגיד.

באדיבות אילן מאור, מנכ"ל SHENG-BDO (ישראל) מפירמת BDO זיו האפט.