האירופאים מגייסים: RBS עשוי לגייס עד 8.1 מיליארד דולר

רויאל בנק אוף סקוטלנד עשוי לגייס ממשקיעים בין 3 ל-5 מיליארד ליש"ט ■ בנקו סנטנדר, הבנק הגדול ביותר בספרד, מתכנן לגייס עד 7.2 מיליארד דולר באמצעות מכירת מניות של חטיבה ברזילאית

רויאל בנק אוף סקוטלנד , הבנק הגדול ביותר שבשליטת ממשלת בריטניה, מנהל משא ומתן עם בעלי המניות להנפקה אפשרית של זכויות. הבנק עשוי לגייס בין 3 ל-5 מיליארד ליש"ט (8.1 מיליארד דולר).

על פי תקנון התוכנית לביטוח "נכסים רעילים" האחזקה של ממשלת בריטניה ב-RBS עשויה להגיע ל-80%. מנכ"ל הבנק, סטפן הסטר, מנסה להגביל את האחזקה של הממשלה באמצעות גיוס הון ממשקיעים. כך מסרו מקורות המקורבים להנהלת RBS.

ביוני 2008 RBS גייס 12.3 מיליארד ליש"ט בהנפקת זכויות בעקבות הרכישה של ABN אמרו על ידי המנכ"ל הקודם של RBS, פרד גודווין. בעקבות הרכישה, הבנק דיווח על הפסד של 24.1 מיליארד ליש"ט בסיכום שנת 2008. גודווין התפטר מתפקידו לאחר שממשלת בריטניה הזרימה 20 מיליארד ליש"ט ל-RBS וכך גם השיגה את השליטה בו.

בנפרד, בנקו סנטנדר , הבנק הגדול ביותר בספרד, שואף לגייס עד 13.1 מיליארד ריאל (7.2 מיליארד דולר) באמצעות מכירת מניות של חטיבה ברזילאית. בנקו סנטנדר (ברזיל) ימכור 525 מיליון יחידות במחיר של בין 22 ל-25 ריאל ליחידה. כל יחידה תכלול 55 מניות רגילות ו-50 מניות מועדפות. ההצעה שווה ל-16.2% מההון הנוכחי של החטיבה הברזילאית.

ההכנסות מברזיל מהוות כחמישית מסך כל ההכנסות של הבנק הספרדי. בנקו סנטנדר ברזיל הינה החטיבה הגדולה ביותר של הבנק באמריקה הלטינית עם שווי שוק של 46 מיליארד דולר.