רוני רון משחזר את רצח רוז: "נתתי לה סטירה והיא התפרקה"

רון, בעדותו במשפט הרצח של רוז פיזם: "המשכתי לנסוע ולא ידעתי שהיא מתה. רק ראיתי את הרגליים שלה. חשבתי שהיא נעלבה, לא ייחסתי לזה חשיבות"

יותר משנה עברה מאז נמצאה גופתה של רוז פיזם הקטנה בנהר הירקון. רוני רון, סבה של רוז, והנאשם העיקרי ברציחתה, הגיע הבוקר לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה כדי למסור את עדותו.

"נתתי לה פליק והיא נפלה על המושב אך לא ייחסתי לזה בכלל חשיבות. נתתי לה את הסטירה כי בזמן שהיא השתוללה היא דפקה לעצמה את הראש בתקרה ולא רציתי להחזיר אותה לסבתא ויויאן עם מכות בראש. מספיק היא נדנדה לי שאני לא מפנק מספיק את הילדה", העיד רון, סבה של רוז פיזם ובן זוגה של אמה, מארי פיזם.

"המשכתי לנסוע ולא ידעתי שהיא מתה. רק ראיתי את הרגליים שלה. חשבתי שהיא נעלבה, לא ייחסתי לזה חשיבות", הסביר הסב את השתלשלות העניינים שהובילה למותה של רוז. לדבריו, לא התכוון להרוג אותה ולקח זמן עד שהבחין שאיבדה את הכרתה.

"אני כל הזמן מדבר איתה: 'רוז, רוז, הכל בסדר? דברי'. יצאתי מהאוטו ראיתי שהראש שלה דבוק לידית של הדלת. אני נוגע בה והיא לא מגיבה. משכתי אותה, הרמתי אותה, אבל הראש שלה נשמט", תיאר רון. "היום אני מבין שנתתי לה סטירה אחת יותר מדי. היא התפרקה לי ביד".

"הכנסתי את הילדה לתוך התיק"

את מעשיו מאותו רגע מתאר רוני רון כתגובה לפחד שאחז בו. "נכנסתי להיסטריה, פחד, מורא גדול. לא נפגשתי אף פעם עם המוות אבל ידעתי שהיא גמורה", אמר הסב. "הבנתי שהיא מתה ואין מה לעשות איתה ולכן הייתי בפאניקה".

"בלי לשים לב מצאתי את עצמי על כביש החוף. אני זוכר שנגמר הכביש ואני בירקון. הוצאתי את הילדה ואת התיק, הכנסתי אותה לתוך התיק, לא יודע לענות לעצמי למה", שיחזר רון את אותו רגע שבו החליט להשליך את רוז לירקון. "הלכתי לקבור את הפחד שלי, את אי היכולת להתמודד עם מוות. חשבתי על להצטרף אליה. הסתובבתי בירקון, לא יכולתי לחשוב בבהירות".

"לזכות את מארי פיזם, אין כלום נגדה"

מוקדם יותר הבוקר, הציג צוות ההגנה את טיעוניו בנושא מארי פיזם, אמה של רוז. צוות ההגנה של מארי פיזם, המואשמת גם היא ברצח בתה רוז, לא מסתפק רק בניסיון להשיג הסדר טיעון מקל, וכעת חותר לזיכוי מלא של האם.

צוות ההגנה של פיזם, עו"ד רויטל סוויד ועו"ד מירב גרינברג, טענו כי טרם הוצגו ראיות אשר יכולות להביא להרשעתה של מרשתם. בית המשפט דחה את הטענות, וקבע כי ההליך המשפטי יימשך כמתוכנן.

"חלפה כמעט שנה ואנחנו נמצאים בשלהי פרשת התביעה, שלא הצליחה להביא אף מערך ראיות שיכול לבסס אשמתה של הנאשמת בעבירת הרצח המיוחסת לה", אמרה עו"ד סוויד. "מדובר בכתב אישום שאין לו אח ורע. כתב אישום שלא ברור ממנו מהי טענת התביעה".

לדברי הסנגורית, כשלה התביעה לספק מערך ראיות לבסס את אשמת פיזם, ולכן יש לזכותה או לבטל את האישומים נגדה. "הנאשמת אמורה להתגונן מול קשת רחבה שהיא לא יודעת מה היא", אמרה עו"ד סוויד. "כתב האישום לא מדבר על חלקה של הנאשמת, ולכן אי אפשר לבחון האם הצליחה התביעה להוכיח את אשמתה. היו כאן עדים שלא אמרו מאום מלבד רכילות משפחתית וחברתית".

מארי שמעה את האישום ובכתה

התובעת, עו"ד אנה אבידוב, מיהרה להגיב לטענות החמורות, ושללה אותן על הסף. "בחקירותיה מארי מספרת כיצד היא שונאת את רוז, שהיא לא מרגישה כלפיה אהבה, בלוק רגשי - תיארה זאת", ציינה עו"ד אבידוב. "היא עושה פיפי בכל מקום, כמו כלב. אני לא יכולה לראות אותה בעיניים, אני צריכה לנקות את הפיפי שלה?". לשמע התיאורים הקשים נשברה פיזם, ומיררה בבכי במשך דקות ארוכות.

"אנחנו עומדים מאחורי האישום ברצח, או לפחות אשמה בשידול לרצח", הוסיפה התובעת. "מובן שמהאירוע שנשמע עולות עבירות נוספות ורבות. בנוסף לרצח ושידול לרצח - גם הזנחת קטין ונטישת קטין, שיבוש מהלכי משפט ובדיית ראיות".