פעם שלישית ברציפות: קמפיין הסוכנות היהודית בראש דירוג הפרסומות המדוברות

Twisted Fly: למרות השינויים שהוכנסו בקמפיין נגד ההתבוללות, הוא עדיין מעורר אמוציות רבות בקרב הגולשים

הקמפיין של פרויקט מסע, שהופק בשיתוף משרד ראש הממשלה והסוכנות היהודית, הקורא למניעת נשואי תערובת של יהודים בתפוצות, משתלט - זו הפעם השלישית ברציפות - על השיחה ברשת וגורף את המקום הראשון במדד הפרסומות המדוברות ביותר עם 62% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת.

הרחק מאחור, ובפער ניכר, נמצא קמפיין חברתי נוסף לעידוד קניית מוצרים המיוצרים בארץ תחת הסיסמא "קנו כחול-לבן", אשר חולל 26% מהיקף השיחה ברשת. במקום השלישי ניצבת הפרסומת לקסטרו, אשר חוללה 3% מהיקף השיחה ברשת, ואת המקום הרביעי חולקות הפרסומות לקדס קידס ולפלאפון עם 2% מהיקף השיחה.

הקמפיין של פרויקט מסע ממשיך להוביל את דירוג הפרסומות המדוברות בפעם השלישית ברציפות החודש. סנטימנט הגולשים כלפי הקמפיין הוא עדיין נושא השיחה המוביל וגרף השבוע 92% מכלל השיחה על הקמפיין ברשת. העובדה כי הרגשות בקרב הגולשים ממשיכים לגעוש ולרעוש מעידה על העובדה כי הם חשים עדיין מעורבות גבוהה לנושא.

69% מכלל הדנים בנושא הביעו דעה שלילית כלפי הקמפיין. רובם המשיכו וטענו כי הקמפיין מבטא גזענות ואנטישמיות בקרב העם, ואף הגדיר את המדינה כ"אוכלת יושביה". 22% נוספים טענו כי לפני הפקת קמפיינים כדאי שהמדינה תהפוך להיות מקום שיהודים מהתפוצות ירצו להגיע אליו, ו-6% טענו כי יש להסתכל על אדם כאדם ולא על דתו.

23% התייחסו בחיוב לקמפיין וטענו כי הוא חשוב וכי אין רע בחיזוק הרגש היהודי למדינה. 8% נוספים העלו טענות כלפי היהודים היושבים בגולה ועל כך שאין סיבה "לרדוף" אחריהם על מנת להעלותם לארץ.

קסטרו מככבת בשיחות ברשת

הקמפיין של פרויקט מסע אמנם הוביל את השיחה השבוע ברשת מבחינת מונחי מספר הפוסטים הרב ביותר, אלא שמבחינת מונחי מספר השיחות הרב ביותר מוביל דווקא הקמפיין של קסטרו בכיכובה של גל גדות שחולל 19% מהשיחות ברשת.

46% מכלל הדנים בקמפיין של קסטרו התעניינו מהו השיר המלווה את הקמפיין ומי שרה אותו. 38% נוספים הביעו דעה חיובית בנוגע לקמפיין תוך שהם מציינים כי הוא מקורי ומתוק וכי גל גדות "מדהימה", ו-15% דנו בתוכן הקמפיין תוך תמיהה מה מייצגת הספה בפרסומת.

44