מכרז מירס: מוטורולה תקנוס ב-50 מ' ש' אם העסקה לא תאושר

המתמודדים במכרז על מירס - ביניהם 3 החברות הסלולריות, איש העסקים פטריק דרהי ו-012 סמייל - יודיעו למוטורולה כי תנאי זה מבוטל בעיניהם

חברת מוטורולה העולמית דורשת מהמתמודדים על רכישת מירס התחייבות לשלם לה 50 מיליון שקל במקרה שההצעה שיגישו לא תקבל אישורים רגולטוריים ממשרד התקשורת ומרשות ההגבלים העסקיים. ככל הידוע, מתכוונים המתמודדים על רכישת מירס להודיע למוטורולה שהסעיף הזה אינו מקובל עליהם והוא בטל ומבוטל בעיניהם. ככל הנראה הצדדים המתמודדים יצרפו סייגים נוספים להצעתם, ולפיהם ההצעה תהיה כפופה להערכות השווי של מירס לאחר בחירת הזוכה.

הזדמנות לפלאפון

היום (ב') הוא המועד האחרון שקבעה מוטורולה להגשת ההצעות לרכישת מירס. עד הערב אמורים שלוש החברות הסלולריות, איש העסקים פטריק דרהי ו-012 סמייל להגיש את הצעותיהם. כפי שפורסם ב"גלובס", HOT בחרה שלא להגיש הצעה בעצמה ולהשאיר את המגרש לדרהי. אם הצעתו תזכה, הוא כנראה ינסה לשדך אותה ל-HOT, אך לא ברור עדיין באיזה אופן בדיוק.

מבין החברות הסלולריות נראה שפלאפון הרעבה ביותר לרכישת מירס. מבחינתה, רכישת מירס היא מהלך אסטרטגי שתומכים בו בעלי המניות שלה. זו הזדמנות חד-פעמית להשיג כ-500 אלף לקוחות נוספים ולהיות לחברת הסלולר הראשונה או השנייה בישראל.

שאול אלוביץ, בעל השליטה ב-012 סמייל, ככל הנראה אינו נלהב לרכוש את מירס, אך הוא צפוי להגיש הצעה בכל מקרה. אלוביץ מחפש פלטפורמה רחבה בשוק התקשורת, ומבחינתו, האופציות המועדפות הן בזק ו-HOT.

ככל הידוע, פרטנר מתכוונת להגיש הצעת מחיר שתהיה כפופה לבדיקות נוספות. בפרטנר, כמו גם יתר המתמודדים, חוששים מאוד מההתקשרות עם מוטורולה ומסוגיית זכויות הקניין הרוחני שלה על הטכנולוגיה. במוטורולה יצטרכו לשקול את כל ההצעות לפני ההכרעה, אך ביחס להצעה של סלקום, נדמה שחוששים שם שיהיו קשיים רגולטוריים באישור העסקה. משה כחלון, שר התקשורת, אמר מפורשות לעמי אראל, יו"ר סלקום, בפגישה שהוא לא יאפשר את מכירת מירס לחברות הסלולריות.הודעה דומה נמסרה גם למוטורולה.