חוף הכרמל וזכרון יעקב מתכננות אזור תעסוקה אזורי בשטחיהן

כרמל סלע, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל: "אזור התעסוקה יהיה קרוב לכביש 4, לכביש 2 ולכביש 6 וקרוב לתחנת הרכבת בבנימינה ולתחנה המתוכננת בזכרון יעקב. הנגישות והחיבור התשתיתי הופכים את המיקום לאידיאלי"

המועצה האזורית חוף הכרמל והמועצה המקומית זכרון יעקב מתכננות הקמת אזור תעסוקה אזורי משותף בשטח שבתחום שיפוטן.

מדובר בשטח בגודל 300-400 דונם התחום בין המרכז המסחרי מול זכרון לבין אזור התעשייה של קיבוץ מעין צבי.

שתי המועצות נמצאות כרגע בדיונים להקמת מינהלת לטובת אזור התעסוקה, שצפוי לייצר מאות מקומות עבודה חדשים בתחומי התעשייה הקלה וההיי-טק.

בינתיים הסכימו שתי המועצות כי הן יתרמו 10% כל אחת מהכנסותיהן מאזור התעסוקה לטובת יישובים אחרים באזור, כדוגמת פרדיס וג'סר א-זרקא.

"כדי להוביל שירות מוניציפאלי טוב ואיכותי לתושבים אתה צריך כראש רשות לדאוג למקורות הכנסה נוספים", ציין כרמל סלע, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, "הארנונה מהתושבים לא מספיקה. בשנים האחרונות נוצר מצב שאנחנו חייבים לדאוג למקורות הכנסה נוספים לאור העובדה שאנחנו כל הזמן מקוצצים. מקורות הכנסה מגיעים מאזורי תעסוקה ותעשייה, כי אזור כזה משלם מס ארנונה ואין עליו הוצאות, זו הכנסה נטו. לכן אנחנו מחויבים במציאת פתרונות כאלה.

"המדינה בצדק חושבת שאם מקימים אזורי תעשייה או תעסוקה הם צריכים להיות משותפים לכמה רשויות יחד, כך שיוצרים מוקד אחד ולא מספר מוקדים. זה נכון כי אם רוצים לשמור על המרחב הכפרי צריכים להשאיר שטחים פתוחים עם מוקדים מסוימים שמוגדרים בתוכניות הארציות".

סלע הוסיף כי "אזור התעסוקה יהיה קרוב לכביש 4, לכביש 2 ולכביש 6 וקרוב לתחנת הרכבת בבנימינה ולתחנה המתוכננת בזכרון יעקב. הנגישות והחיבור התשתיתי הופכים את המיקום לאידיאלי".