מה יבקשו אובמה ובראון ממנהיגי העולם בפסגת ה-G20?

פסגת G-20 תיפתח ביום חמישי הקרוב ותתקיים בפיטסבורג, פנסילבניה ■ זאת הפעם השלישית בתוך שנה בה ייפגשו נציגי המדינות העשירות המהוות 85% מהכלכלה העולמית, על מנת לתאם פעולות לעתיד

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר כי עוד מוקדם לסיים את מדיניות התמריצים שנוקטים בה ממשלות ברחבי העולם כדי להוציא את המשקים מתוך המיתון. הוא אמר את הדברים לקראת פסגת G20 שתחל ביום חמישי הקרוב ותתקיים בפיטסבורג, פנסילבניה.

זאת הפעם השלישית בתוך שנה בה ייפגשו נציגי המדינות העשירות המהוות 85% מהכלכלה העולמית, על מנת לתאם פעולות לעתיד.

"אנחנו צריכים להגן ולשמור על ההתאוששות של הכלכלה העולמית", אמר בראון.

להערכת בראון, העיתוי המתאים לסיום מדיניות התמריצים ברחבי העולם יהיה אחד הנושאים העיקריים שידונו במפגש G20 בארה"ב. הוא הוסיף כי הוא רוצה שהממשלות במדינות כמו ארה"ב, צרפת וגרמניה ימשיכו לתמוך במשקים שלהם כאשר הם יוצאים מהמיתון.

ראש ממשלת בריטניה חושב כי הכלכלה היא אחת מחמשת האתגרים המרכזיים הניצבים בפני מנהיגי בעולם בנוסף לשינוי האקלים, העוני, הנשק הגרעיני והטרור.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר כי הוא מתכוון לעודד את מנהיגי העולם בפסגת G-20 לפעול לעיצוב מחדש של הכלכלה הגלובלית בעקבות המשבר הכלכלי. "הגיע הזמן לאזן מחדש את הכלכלה העולמית ובבית הלבן רוצים כעת שהמדינות האחרות יהפכו למנועי צמיחה", אמר אובמה בראיון לרשת הטלוויזיה CNN בתחילת השבוע (א').

"לא נרשה לעצמנו לחזור לתקופה שבה הסינים, הגרמנים או מדינות אחרות רק מוכרות לנו, בעוד שאנחנו רק צוברים חובות מבלי למכור להם כלום בחזרה", אמר אובמה.

אובמה מקווה שמדינות ה-G20 יקבלו את המסגרת הכלכלית החדשה שארצות הברית מציעה, "המסגרת תהיה חלק מההתחייבות של מנהיגי ה-G20, לשאוף באופן אינדיבידואלי וקולקטיבי למדיניות שתוביל לצמיחה חזקה ומאוזנת יותר", אמר בראיון.