אירוניה פיננסית: הממשל האמריקני עשוי לבקש עזרה מהבנקים

רגולטורים בכירים בארה"ב חושבים ברצינות לבקש מהבנקים המובילים בארה"ב הלוואה של מיליארדי דולר לשם הצלת התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות בנקאיים ■ ההלוואה תעזור ל-FDIC, שמאבדת כסף במהירות, להמשיך ולעזור לבנקים "החולים" ביותר

נמאס לכם לשמוע על כך שממשלת ארה"ב מחלצת בנקים? להלן ידיעה חדשה: גורמים רשמיים בארה"ב עשויים בקרוב לבקש מבנקים אמריקנים לחלץ את ה- FDIC, התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות בנקאיים.

רגולטורים בכירים בארה"ב חושבים ברצינות לבקש מהבנקים המובילים בארה"ב הלוואה של מיליארדי דולר לשם הצלת התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות בנקאיים. כך מדווח ה"ניו יורק טיימס". ההלוואה תעזור ל-FDIC, שמאבדת כסף במהירות, להמשיך ולעזור לבנקים "החולים" ביותר.

התוכנית לחילוץ ה-FDIC, המקבלת את תמיכת הבנקים והלוביסטים שלהם, היא בבחינת היפוך מגמה של ממש.

המדיניות של הממשל האמריקני בשנה האחרונה להזרמת מיליארדי דולרים של משלמי המיסים לבנקים גדולים וקטנים היא מסימני ההיכר של המשבר הפיננסי העולמי. נציין כי מאז תחילת השנה, 94 בנקים ברחבי ארה"ב נסגרו על ידי הממשל האמריקני.

"מדובר באירוניה של ממש", אמר קרן שו פטרו, שותפה בחברת הייעוץ פדרל פייננשל אנליטיקס. "כמו אירועים רבים במשבר הפיננסי, מדובר בתרחיש הכי פחות גרוע".

בנקים אוהבים את הרעיון של חילוץ ה-FDIC משום שהוא אטרקטיבי יותר מהאלטרנטיבה; הגדלת האשראי שניתן על ידי האוצר בעוד 100 מיליארד דולר. מקורות מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי ה-FDIC מעדיפה להימנע מלקחת הלוואה נוספת ממשרד האוצר האמריקני.