מארבעה ייצא אחד: מכירת השליטה בלידר על קו הסיום

ארבעת המתמודדים במכרז הגישו הצעה ראשונית בלתי מחייבת להשקעה בחברה במסגרת הסדר חוב כולל עם מחזיקי האג"ח והבנקים

רוכשי השליטה הפוטנציאליים בלידר השקעות: צביקה בארינבוים, דן דוד, דני ברק (בראש קבוצה של משקיעים), ומספר אנשי עסקים שמייצג רוני פוסמן ייפגשו בימים הקרובים עם עוה"ד ג'וש רוזנצוויג ואלון בנימיני, המייצגים מחזיקי אג"ח של החברה ועם קותי גביש, המייצג את החברה, במסגרת המכרז להעברת השליטה בחברה.

ארבעת המתמודדים במכרז הגישו הצעה ראשונית בלתי מחייבת להשקעה בחברה במסגרת הסדר חוב כולל עם מחזיקי האג"ח והבנקים. כעת עליהם להגיש הצעה מחייבת לרכישת השליטה (50.1%) באמצעות השקעה בהון ובחוב. את ההצעה, כולל ערבות בנקאית, נתבקשו המועמדים להגיש עד ליום שלישי הבא.

מיליארד שקל התחייבויות

לאחרונה אישרו בעלי האג"ח של לידר דחייה נוספת של תשלום ראשון (קרן וריבית), שבמקור אמור היה להתקבל בסוף מאי השנה, עד לחודש נובמבר (במקביל האריך גם בנק לאומי, פעם נוספת, את מועד פירעון הלוואה בסך של כ-32 מיליון שקל שהעמיד לחברה, עד סוף ספטמבר). באסיפה כללית של המחזיקים שכונסה בשבוע שעבר טען יאיר פודים, מבעלי השליטה, כי "בפירוק יקבלו מחזיקי האג"ח שליש ממה שיקבלו בהסדר חוב".

לידר, החברה הבת שמרכזת את רוב עסקי קבוצת שרם פודים גרופ (שבשליטת יצחק שרם, פודים ורובין צימרמן), נמצאת במשבר קשה על רקע חשיפה ענקית לתחום הנדל"ן במזרח אירופה. לדו"חות האחרונים של החברה, בעבר מחברות ההשקעה המובילות במשק, צורפה הערת "עסק חי".

החברה היא החברה האם של גרינסטון תעשיות, לידר נדל"ן, לידר שוקי הון ופולאר תקשורת, כשכל חברות הקבוצה, מלבד לידר שוקי הון, מפסידות. את המחצית הראשונה של 2009 סיימה החברה בהפסד של 114 מיליון שקל לאחר הפסד של 166 מיליון שקל אשתקד. רוב ההפסד נבע מפעילות הנדל"ן.

היקף ההתחייבויות (במאוחד) של לידר הוא כמיליארד שקל, ומתוכן החוב למחזיקי האג"ח עומד על כ-180 מיליון שקל. החברה אינה עומדת בהחזר החובות, וההון העצמי שלה (המיוחס לבעלי המניות) מסתכם ב-39 מיליון שקל בלבד.