נמשכים העימותים ברכבת ישראל בין הנהלת החברה לעובדים. כ- 15 נהגים בחטיבת הנוסעים ברכבת ישראל "חלו" היום באופן מתואם ולא הגיעו לעבודה. כך מאשימה הנהלת הרכבת. לפי שעה, אין שיבושים בתנועת הרכבות ברחבי הארץ שנמשכת כסדרה.
בהנהלת הרכבת טוענים כי מדובר בניסיון של העובדים להפעיל לחצים בעקבות השינויים והמהלכים שמנכ"ל רכבת ישראל, יצחק הראל, מוביל בחטיבת הנוסעים לאור אירועי הבטיחות האחרונים אשר התרחשו בחטיבה.
בעקבות הנתונים על ההיעדרות המכוונת, המנכ"ל הורה לפתוח בחקירה. כמו כן המנכ"ל הורה לסמנכ"ל נוסעים, משה אמסלם, לפעול להשבתם מיד לעבודה של הנהגים עימם נערך ברור בשעות אלו.
מהרכבת נמסר כי "המנכ"ל הנחה על מדיניות של אפס סובלנות כלפי פעולות אלו ובמידה שיימצא כי נהגים לא הופיעו לעבודה ללא אישור הם יוענשו בחומרה". בעקבות האירוע פנתה הנהלת הרכבת להסתדרות ודרשנ כי תינקט יד קשה כנגד מפירי סדר.
כזכור, וועדת החקירה אשר בדקה את אירוע מעבר רכבת ברמזור אדום בתחנת עכו, מצאה כשלים חמורים בהתנהלות חטיבת הנוסעים לרבת אי סדרים ונורמות פסולות של שיבוץ נהגים והעדפת מקורבים. בימים אלו מנכ"ל הרכבת עוסק ביישום המלצות וועדת החקירה ולדברי גורמים בהנהלה, ככל הנראה אירוע זה הינו התגובה לפעולות אלו.
בחודשים האחרונים שוררת מערכת יחסים קשה בין הראל לוועדי העובדים ברכבת, זאת על רקע השינויים הארגוניים שהוא מבקש לבצע, וחשיפה של מספר מקרי שחיתות. מערכת יחסי העבודה הגרועה ברכבת התבטאה בחודשים האחרונים במקרים רבים של עיצומים לא רשמיים ("שביתהאיטלקית") של חלק מהוועדים. כמו כן, שורר חוסר אמון בין חלק מהסמנכ"לים החדשים שמינה הראל לבין הוועדים.
חוסר הוודאות ברכבת גבר בשבוע האחרון על רקע הפרסומים כי הראל עשוי לסיים את תפקידו על רקע חילופי השרים במשרד התחבורה. יחד עם זאת, בלשכת שר התחבורה הכחישו כי יש כוונה להחליף את הראל וציינו כי הנושא לא נמצא על הפרק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.