להגדיר ציונות חדשה

דווקא כמי שנולד לתוך מדינה שהוגשה לו על-ידי הוריו על מגש של כסף, אני מאמין כי אנו חייבים דין וחשבון לא רק לבעלי המניות שלנו - אלא גם לאזרחי המדינה הזו. איש עסקים הדואג לבריאותו הפיננסית של המשק, הוא גם איש עסקים המכלכל צעדיו בתבונה ובזהירות, לרווחת בעלי המניות שלו, איש עסקים הדואג לארצו, נאבק על עתיד המשק שלה ובעיקר על אופיו. לצערי, אין מספיק אנשי עסקים ישראלים צעירים שחושבים כך, ואף פחות כאלו המוכנים לדבר על כך בפומבי.

כולנו נושאים באחריות לעתידו של המשק הישראלי. זו איננה סיסמה - אלא השקפת עולם אותה הנחיל לי מאז ילדותי, אבי בני גאון, זכרו לברכה, שאהב את הארץ הזו, כאב את כאביה ודאג לעתידה. את האמונה הזו, הוא אמר לי בכל הזדמנות, עלינו להנחיל גם לדור הצעיר של אנשי העסקים, בני דורי, לחבריי ולשותפיי לדרך.

לצערי, במקום לסייע ולשנות את המצב, ממשלת ישראל החדשה משחקת משחק כפול: בידה האחת היא שופכת מיליוני שקלים על קמפיינים פרסומיים לעידוד החיסכון במים וצריכת מוצרים כחול-לבן, אולם בידה האחרת היא מכבידה, עוצרת ופוגעת בתעשייה הישראלית. דיבורים לחוד, ומעשים לחוד.

במקום לייצר הזדמנויות צמיחה, הממשלה חונקת מפעלים, מכבידה את נטל המס על מעמד הביניים, מטילה היטל בצורת, מעלה את המע"מ והייתה קרובה מתמיד להטיל גם מע"מ על הפירות והירקות ולפגוע בלי רחם בשכבות החלשות. במדיניותה זו, חותרת לצערי הממשלה תחת בסיס קיומו של המפעל הציוני התעשייתי ונותנת יד לחיפוש אחר אלטרנטיבות זולות יותר ונוחות יותר מחוץ לגבולות המדינה.

צריך לזכור, כי כלכלת ישראל איננה רק היי-טק וביוטכנולוגיה וגם לא נדל"ן. המשק הישראלי מורכב ברובו ממאות מפעלים ותעשיות המייצרות תוצרת המיועדת לצריכה מקומית. תשתית תעשייתית וכלכלית זו, שבה אנו מאמינים, היא הערובה להמשך קיומו של משק ישראלי בריא ועצמאי ולהמשך חוסנה הכלכלי של המדינה. זו אולי קלישאה, אך אני מאמין בתעשייה כחול-לבן - שהיא התגשמות הציונות האמיתית וגם רווחית ומפרנסת בכבוד מאות רבות של משפחות.

ביסוס וחיזוק התעשייה הישראלית יבטיחו את איכות חיי ילדינו בארץ הזו. היא מהווה מקור לגאווה ולתעסוקה לאלפי משפחות, ומשמשת גשר להקטנת הפערים החברתיים. אדם המתפרנס בכבוד הוא אדם גאה, ואדם גאה הוא אדם התורם לחברה ולקהילה שבה הוא חי.

כל זה מתכנס לתוך חזון ציוני לאומי שעל הממשלה לאמץ, שאני קורא לו ה"ציונות חדשה". זהו חזון שיגדיר למדינה יעדים לאומיים חדשים, המשלבים טכנולוגיה מתקדמת עם תעשייה מסורתית, וחשיבה פורצת דרך עם חזון ליצירת פתרונות מהפכניים עולמיים בתחומי האנרגיות המתחדשות והמים.

בערב יום הכיפורים תש"ע, רגע לפני בקשת מחילה מהאל על הדברים שבעבורם נדרשת כפרה כיחידים וכעם, כולי תקווה שהשנה נבקש ונדאג להיות קצת יותר פטריוטים ויותר ציוניים. זה יהיה טוב למדינה וטוב לילדינו. *

הכותב הוא יו"ר קבוצת גאון אחזקות