הממונה על הגנת הצרכן לסוכני הנסיעות: הפסיקו להשתמש בשערי המרה לא חוקיים

הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, פנה למנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, בדרישה שיורה לסוכנים להפסיק להשתמש בשערי המרה לא חוקיים ברכישת כרטיסי טיסה וחבילות נופש

הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, פנה השבוע למנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, וקבל על שימוש שעושות סוכנויות הנסיעות בשערי המרה גבוהים מהמותר בחוק בעסקאות לרכישת טיסות וחבילות נופש, כפי שעולה מתלונות שהגיעו לאחרונה למשרד.

על-פי חוק הגנת הצרכן, מבהיר קמחי, שער ההמרה לשקלים של מחירי הטיסות וחבילות התיירות והנופש הנקובים במטבע זר הוא שער המכירה האחרון להעברות והמחאות שבו מוכר בנק בישראל את מטבע החוץ ביום העסקים שקדם למועד התשלום, כפי שפורסם בעיתון יומי בישראל - כאשר שימוש בשער חליפין שונה מהווה עבירה פלילית.

לאחרונה נפגשה סגנית שר התמ"ת, אורית נוקד, עם שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, בניסיון להדק את שיתוף-הפעולה בין המשרדים, במיוחד בכל הנוגע לנושאים הנוגעים לצרכן הישראלי ולתחום התיירות.

נוקד מציינת כי "מעבר להגברת האכיפה שמבצע משרד התמ"ת בעונת החגים בתחום הנסיעות, יש חשיבות רבה כי נוסעים - אשר נאלצים בעל כורחם לשלם שער המרה גבוה מהמותר על-פי חוק - לא יחששו וייפנו לערכאות משפטיות, במיוחד לאור הסעיף של 'פיצויים לדוגמה', שבו הצרכן יכול לתבוע עד עשרת אלפים שקל ללא הוכחת קשר ישיר בין גובה הנזק לגובה הפיצוי".