פוטנציאליים מבטיחים ברשיונות חיפושי הגז "אלון" ו"רציו ים"

כך טוענים מנהלי נובל על פי מצגת של דלק אנרגיה לקראת הגיוס המתוכנן בהיקף 100 מיליון שקל ■ במחצית הראשונה נרשמה ירידה בהכנסות דלק אנרגיה, והפסדיה התרחבו

בדלק אנרגיה, בעלת השליטה בשותפויות דלק קידוחים ואבנר, ממשיכים להיערך לגיוס המימון לפיתוח מאגר הגז "תמר", ובתוך כך החברה מספקת למשקיעים מבט נוסף על תוכניות הפיתוח שלה. היום פרסמה דלק אנרגיה, מקבוצת דלק , מצגת למשקיעים לקראת הנפקת אג"ח מתוכננת בהיקף של כ-100 מיליון שקל, כשבכוונת החברה לגייס את הסכום עוד לפני יום כיפור.

סכום זה אינו משמעותי ביחס לעלות הפיתוח המוערכת של המאגר, הנאמדת בכ-2 מיליארד דולר. אולם, לאור פוטנציאל ההכנסות הגבוה מ"תמר", נראה כי בתוך זמן לא רב תרחיב דלק אנרגיה את הגיוס, והוא יגיע למאות מיליוני שקלים. לפי שטר הנאמנות שפרסמה דלק אנרגיה כבר אמש לקראת הגיוס, עומדת לה האפשרות לגייס סכום של עד 3 מיליארד שקל.

"פוטנציאל יותר גדול מתמר"

במצגת למשקיעים מציינת דלק אנרגיה כי קיבלה אישור לביצוע סקרים סיסמיים תלת מימדיים בחלק משטחי הרישיונות המכונים"אלון" ו"רציו ים", בשטח כולל של כ-2,307 קמ"ר הנכלל בשטחי זכויות הנפט והגז שיש לה בים התיכון. הסקרים שיבוצעו עד סוף השנה לא צפויים לכלול את כל שטחי הרישיונות המוזכרים.

שלב סקרים זה נועד לכסות פרוספקטים פוטנציאליים (Leads - מבנה או קבוצת מבנים שהם חלק ממיזמי החיפוש לקידוחים בהם ישנה עדות לסימני נפט או גז, אולם עדיין אין בהם את כל הנתונים הנחוצים ברמת הוודאות הדרושה). עלותם מוערכת בכ-20 מיליון דולר, והם מתוכננים להתבצע עד סוף השנה.

למרות ההשקעה הגדולה הנדרשת, בדלק אנרגיה מסבירים כי מנהלי נובל אנרג'י, החברה המנהלת את פיתוח קידוח "תמר", ציינו כי "זוהו ברישיונות הנ"ל מספר פרוספקטים פוטנציאליים בגדלים שונים, העשויים בחלקם להיות גדולים ממבנה 'תמר'".

באשר לשנה הבאה, מקווים בדלק אנרגיה להתפשט לשטחים נוספים בתוך "אלון" ו"רציו ים", וכן בשטח הרישיון "רות". האג"ח אותה מתכננת דלק אנרגיה להנפיק אינה מדורגת, והמח"מ עליה הוא לארבע שנים עם תשלומי ריבית חצי שנתיים.

מחצית ראשונה לא מזהירה

עד שתתחיל דלק אנרגיה לרשום הכנסות ממאגר "תמר", ואולי בהמשך ממאגרים נוספים, נרשמה ירידה בהכנסות החברה, המספקת גז לחברת החשמל, במחצית הראשונה של 2009, והפסדיה התרחבו. הכנסות החברה, בניהולו של גדעון תדמור, הצטמצמו ב-20% ל-144.8 מיליון שקל, וההפסד העמיק ב-23% ל-51.5 מיליון שקל. *