סטפק: "השוק מתקרב לפריצת ה-1,000 נק'; לבייב יאבד השליטה באפריקה"

גלובס tv את מתווה ההסדר שפרסמה אפריקה ישראל מכנה יו"ר בית ההשקעות מיטב "יריית פתיחה" ■ הוא מעריך שבסופו של דבר לבייב יכניס את היד לכיס ויביא כסף מהבית, וכמו כן ייפרד מהשליטה באפריקה

4 פעמים ניסה מדד המעו"ף לפרוץ את מחסום ה-1,000 נקודות מאז תחילת חודש אוגוסט - ונכשל בכל פעם. בראיון טלוויזיוני ל"גלובס TV", אומר צבי סטפק, יו"ר בית ההשקעות מיטב, כי המדד המוביל קרוב לפרוץ את הרמה הזו, אותה הוא מכנה "מחסום פסיכולוגי" ותו לא.

"זה לא מחסום משמעותי, אלא פסיכולוגי", אומר סטפק. "השוק מתקרב לפריצה של ה-1,000 נקודות ומעלה. הרבה מאוד מהשאלה האם הוא יפרוץ ומתי יפרוץ תלוי בהתנהגות שוקי חו"ל. גם הדאו ג'ונס מאיים לפרוץ את קו ההתנגדות שלו ב-10,000 הנקודות בדומה ל-1,000 נק' שלנו ועדיין לא פרץ אותו, כך שסביר להניח שאם תהיה רוח גבית משוקי המניות בחו"ל אנחנו נראה גם כאן פריצה של ה-1,000 נקודות".

סטפק מעריך כי המגמה החיובית בבורסה תימשך נוכח הנתונים הכלכליים החיוביים בישראל. לדבריו, גם אם הריבית בארץ תעלה, הדבר ייעשה באופן הדרגתי והיא עדיין תהיה נמוכה ולא תפגע בשוק המניות. "רמת השערים בבורסה סבירה", אומר סטפק.

"אלטרנטיבות ההשקעה פושרות למדי לא רק בפק"מ אלא גם באג"ח של ממשלת ישראל, כך ששוק המניות בהחלט יכול להמשיך במגמה החיובית".

בחודש מארס כינה סטפק את הרמה בשוק המניות "מאוד זולה". היום, לאחר שמדדי המניות בעולם נסקו בעשרות אחוזים, הוא מציין כי המניות כבר לא זולות מאוד, אך גם לא יקרות. "אנחנו אי שם באמצע", אומר סטפק.

סטפק התייחס גם לסוגיית הסדר החוב באפריקה , ואמר כי מתווה ההסדר שפרסמה אפריקה אתמול (ד') הוא בבחינת "יריית פתיחה למסע ארוך מאוד שייגמר בעוד כמה שבועות במקרה הטוב ואנחנו נוצף מידי יום בספינים מצד לבייב ומצד המשקיעים המוסדיים".

סטפק מעריך כי ללבייב לא תהיה ברירה אלא להכניס את היד לכיס ולהביא כסף מהבית, "בהנחה שיש לו". בנוסף, סטפק מציין כי "לבייב יצטרך להיפרד מהשליטה הגדולה שיש לו באפריקה ישראל. אני חושב שגם אם הוא יישאר עם 30% או 40% מהון המניות, עדיין השליטה דה פקטו תהיה בידיו, מה עוד שהנוכחות שלו בחברה היא כן חשובה בהקשר הרוסי מסיבות ידועות לכל".