אכזבה ממכירות הבתים הקיימים בארה"ב: הסתכמו ב-5.1 מיליון

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב ירדו בשבוע החולף ב-21 אלף תביעות והסתכמו ב-530 אלף תביעות לעומת הצפי ל-550 אלף תביעות ■ זוהי הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש יולי השנה

לאחר נתוני טובים משוק העבודה, מקבלים המשקיעים "מכה" משוק הדיור: מכירות הבתים החדשים לחודש אוגוסט הסתכמו ב-5.1 מיליון בתים בחישוב שנתי לעומת צפי למכירה של 5.35 מיליון בתים. השינוי החודשי במכירות מסתכם בירידה של 2.7%. מלאי הבתים שלא נמכרו ירד ב-10.8% ל-3.62 מיליון בתים. מלאי הבתים החדשים מספיק, על פי ההערכות, ל-8.5 חודשים.

זוהי הירידה הראשונה מזה 5 חודשים במכירות הבתים הקיימים אך הנתון החדש מגלם עלייה של 13.6% משפל המכירות של חודש ינואר השנה.

"מכירות הבתים אולי התאוששו מהתחתית אבל שוק הדיור עדיין 'לא יצא מבין העצים'", ציין לאחר פרסום הנתון כריס רופקי, הכלכלן הראשי של בנק טוקיו-מיצובישי.

ירידה מפתיעה בתביעות הראשוניות לדמי אבטלה

יום לאחר החלטת הריבית של ה'פד', ב-15:30 שעוננו, קיבלו המשקיעים בוול סטריט איתות חשוב נוסף משוק העבודה: הפרסום השבועי של התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב מגלה כי הן ירדו ב-21 אלף תביעות והסתכמו ב-530 אלף תביעות לעומת הצפי ל-550 אלף תביעות. זוהי הרמה הנמוכה ביותר מאז יולי השנה.

התביעות הראשוניות של השבוע שעבר תוקנו ל-551 אלף תביעות לעומת המפורסם - 545 אלף תביעות.

התביעות המתמשכות ירדו בשבוע החולף ב-123 אלף תביעות ל-6.138 מיליון תביעות מ-6.261 מיליון תביעות. אנליסטים ציפו לירידה מתונה יותר ל-6.19 מיליון תביעות.

"תמונת הפיטורים משתפרת", אמר לאחר פרסום הנתונים ג'ונתן באזיל, כלכלן בקרדיט סוויס ניו יורק. "חברות מבינות עתה כי הן אינן חייבות לקצץ משרות באגרסיביות כפי שעשו עד כה", הוסיף.

עם זאת, למרות האופטימיות, יש לזכור כי עדיין מדובר ברמת תביעות לדמי אבטלה גבוהה והירידה במספר התביעות, על אף שמבורכת מאוד, היא עדיין איטית. עובדה זו מרמזת לנו כי עדיין קיימים סקטורים במשק האמריקני החשים בהשפעות המיתון מבחינת כמות עובדים וקיצוצי כוח אדם.