תביעה נגד פייסבוק: הפרה פטנט לניהול מידע ברשתות חברתיות

האישומים של WhoGlue על האופן בו הפרה פייסבוק את הפטנט מעורפלים, אך ככל הנראה הדבר נוגע לכלים שהעניקה פייסבוק למשתמשיה כדי לאפשר להם לקבוע את מידת חשיפת המידע אודותם ברשת החברתית

חברת תוכנה מבולטימור, ארה"ב, תובעת את הרשת החברתית פייסבוק של מארק צוקרברג על הפרה לכאורה של פטנט שמוגן בזכויות יוצרים. החברה, WhoGlue, הגישה את התביעה ביום שני השבוע לבית משפט פדרלי במדינת דלאוור.

הפטנט עליו מדובר הוא "מערכת לניהול מידע המועבר בין מחשבים המחוברים ביניהם באותה רשת", כך על-פי המסמכים של רשם הפטנטים בארה"ב.

האישומים של WhoGlue על האופן בו הפרה פייסבוק את הפטנט מעורפלים במעט, אך ככל הנראה הדבר נוגע לכלים שהעניקה פייסבוק למשתמשיה בשנתיים האחרונות ומאפשרים להם לקבוע את מידת חשיפת המידע אודותם ברשת החברתית.

"לאחרונה הבינו הרשתות החברתיות הגדולות כי עצם העניין הוא לא רק לאפשר לאנשים לחלוק מידע ביניהם, אלא גם לאפשר להם לשלוט בגישה למידע הזה", כתב מנכ"ל WhoGlue, ג'ייסון הרדבק, בפוסט שפירסם בבלוג החברה ב-11 ביולי.

"אנו הבנו זאת כבר לפני זמן רב. למעשה, רשמנו פטנט בנושא בנובמבר 2001, זמן רב לפני שהרשתות החברתיות באו לאוויר העולם", כתב הרדבק. עם זאת, יש לציין כי הפטנט, המהווה עילה לתביעה שהגישה WhoGlue נגד פייסבוק, נרשם רק ביולי 2007.

חברת התוכנה WhoGlue, בה מחזיקה ענקית הטכנולוגיה סימנס כ-33%, מבקשת מבית המשפט להורות לפייסבוק לשלם לה פיצויים עבור הפרת הפטנט ועבור הוצאות המשפט. כמו כן מבקשת החברה מבית המשפט להורות לרשת החברתית להפסיק להשתמש בפטנט.

מנכ"ל WhoGlue, ג'ייסון הרדבק, סירב להגיב בעניין התביעה, וציין רק כי "כרגע אנחנו לא מעוניינים למסור הודעה לציבור בנושא". גם בפייסבוק סירבו להגיב.