האו"ם: ישראל בין 15 המדינות המובילות בעולם ברישום פטנטים

מנכ"ל משרד המשפטים: "ההחלטה מבססת את מעמדה של ישראל בין המדינות המקדמות פרויקטים בינלאומיים חשובים, ומהווה הכרה בינלאומית ביכולותיה בתחום הטכנולוגיה ובתחומים נוספים"

בימים האחרונים נכנסה ישראל לרשימה מכובדת של 15 מדינות בעולם המובילות בתחום ההכרה בפטנטים ורישומם. כך עולה מהחלטת ארגון האו"ם לקניין רוחני (WIPO) שמקום מושבו בז'נבה, להכיר בישראל כ"מרכז חיפוש ובחינה בינלאומי לפטנטים".

לדברי משרד המשפטים, שייצג את ישראל בכינוס, ההחלטה מהווה הכרה ביכולתה של ישראל בתחום הטכנולוגי, ומציבה אותה בין 15 המדינות המובילות בעולם בתחום הפטנטים, שהוא אחד הענפים המרכזיים של תחום הקניין הרוחני.

ביום חמישי התקיימה בז'נבה האסיפה השנתית של ארגון WIPO (World Intellectual Property Organization), ובמסגרתו התקבלה ההחלטה, שמשמעותה כי בישראל ניתן יהיה לבחון פטנטים מרחבי העולם.

הכרה שכזו מחייבת עמידה במספר תנאים. בין היתר היא מחייבת שמחלקת רישום הפטנטים בישראל תכלול לפחות 100 בוחני פטנטים, דוקומנטציה לחיפוש פטנטים באמצעות מאגרי מידע שונים וכן דרישות סף גבוהות למערכות בקרת איכות של בוחני הפטנטים.

"ההכרה של ארגון האו"ם לקניין רוחני, והצטרפות ישראל לרשימה של 15 מהמדינות המובילות בתחום הפטנטים, תאפשר שדרוג רשות הפטנטים לסטנדרטים הגבוהים ביותר, בכל הנוגע לחיפוש ובחינות פטנטים", אמר ד"ר מאיר נועם, רשם הפטנטים ונציג ישראל באסיפה.

לדבריו, "אין ספק כי החלטה זו של האו"ם תגרום לשדרוג איכות העבודה ברשות הפטנטים בכל הנוגע לבחינות הפטנטים - הן בבקשות הבינלאומיות שנקבל, והן בקשות הרגילות בישראל שייבחנו אף הן בסטנדרטים הבינלאומיים".

עו"ד משה שילה, מנכ"ל משרד המשפטים שרשות הפטנטים פועלת במסגרתו, בירך על החלטת ארגון WIPO ואמר כי "ההחלטה מבססת את מעמדה של ישראל בין המדינות המקדמות פרויקטים בינלאומיים חשובים, ומהווה הכרה בינלאומית ביכולותיה בתחום הטכנולוגיה, כמו גם בתחומים נוספים".