האם מניית בזק תזכה בקרוב לביקושים של יותר מ-100 מיליון שקל?

הערכות בשוק: הנהלת הבורסה תעלה מחר את המשקל של בזק במדד המעו"ף ל-9.5% - והגופים הפיננסיים בשוק יזרימו ביקושים של כ-113 מיליון שקל לצורך ביצוע ההתאמות

אחת לרבעון מעדכנת הנהלת הבורסה את המשקל שתופסות החברות במדדים על מנת לערוך התאמות לשיעור החזקות הציבור מול החזקות בעלי השליטה בכל חברה. מחר (ד') תערוך הבורסה עדכון נוסף, כאשר בשוק מצפים הפעם לשינוי מהותי אחד במניית בזק .

לפי ההערכות בשוק, המשקל של בזק במדד ת"א- 25 יעלה לכ-9.5% מ-7.43% היום. זאת, עקב מכירות בעלי העניין (גד זאבי וקבוצת אייפקס) בשבועות האחרונים.

"אנו מצפים לביקושים של כ-113 מיליון שקל מקרנות ותעודות סל", אומר ל"גלובס" סוחר באחד מבתי ההשקעות הגדולים. מדובר בסכום הגבוה בכ-43% מהמחזור היומי הממוצע במניית בזק. "עד כה הגופים לא קנו כמעט כלום, כך שברגע שהבורסה תוציא הודעה רשמית על כך - הביקושים יזרמו", מוסיף סוחר אחר בגוף פיננסי גדול.

כזכור, לפני כשבועיים מכרו בעלי השליטה בבזק, FSBR (אייפקס, חיים סבן ומורי ארקין) כ-96 מיליון מניות (3.6% מהון המניות של החברה) בהיקף של כ-720 מיליון שקל. ההפצה הגיעה כחודש לאחר שבוצעו 2 הפצות אחרות של מניות בזק: האחת של גד זאבי בתחילת אוגוסט, אשר מניותיו מעוקלות וכ-155 מיליון מהן נמכרו לצורך החזרת חובות לבנקים, והשנייה של FSBR אשר מכרה כ-149 מיליון מניות ב-12 באוגוסט.

בזק נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-20 מיליארד שקל. קבוצת FSBR מחזיקה כ-30% מהון המניות של בזק וגד זאבי, שמניותיו מעוקלות, מחזיק ב-11.5% מהון המניות.