מועצת הכבלים מעדכנת את תנאי ההשקעה של HOT ו-yes בהפקות מקור

זאת עקב שימוע שיזמה המועצה, ובו הביעו הכבלים והלוויין השגות והצעות לגבי חובות ההשקעה בהפקות מקומיות

מועצת הכבלים והלוויין עדכנה הבוקר (ג') את חובותיהן של yes ו-HOT להפקות מקור. זאת בעקבות שימוע שיזמה המועצה, ובו הביעו הכבלים והלוויין השגות והצעות לגבי חובות ההשקעה בהפקות מקור מקומיות.

המועצה, שעדכנה הבוקר את החברות בהחלטתה על שינוי ועדכון קוד ההפקה, נימקה זאת בראייה את חשיבותו של החופש האמנותי כמפתח ליצירת תוכניות איכותיות.

החלטת המועצה מתייחסת ל-3 נושאים: ההשקעה בפיתוח תסריטים תשולש מחצי אחוז ל-1.5% מסכום ההשקעה בסוגות מורכבות, כאשר שליש מהסכום יוקצה לפיתוח תסריטים דוקומנטאריים; מתן אפשרות להפיק סדרת דרמה קצרה אחת שאורכה נע בין 2 ל-13 פרקים; ומתן אפשרות להשקיע עד 25% מסכום ההשקעה בסרטי תעודה מורכבים ובהפקת סדרות תעודה באורך שלא יעלה על 35 דקות לפרק (מתייחס לערוצים הדוקומנטריים "יס דוקו" וערוץ 8).

מהמועצה לכבלים ולוויין נמסר כי היא רואה חשיבות במתן הזדמנות ליוצרים חדשים לקדם ולפתח לרעיונות חדשים וחדשניים, במטרה להרחיב את מגוון התכנים שמוצגים על מסך הטלוויזיה.

יו"ר המועצה, ניצן חן, מסר כי "היקף ההשקעה הניכר, העולה על הסכום בו מחוייבות החברות להשקיע על-פי כללי הרגולציה, מלמד כי חברות הכבלים והלוויין השכילו להבין את החשיבות שבהפקות מקור, ועל כן אין חשש לתת להן חופש אמנותי ויצירתי, על מנת שימשיכו לפתח וליצור תוכניות איכותיות להנאת הצופים".