התחזית למחר: פקקים בכביש 1 בעקבות מחאת האופנוענים

מטה המחאה של האופנועים מתכנן נסיעה של מאות אופנועים "כמו מכוניות" מלטרון לירושלים ■ במטה לא הצליחו להגיע להבנה עם המשטרה, והאופנוענים מתכוונים לבצע את הנסיעה ללא אישור משטרתי

מטה המאבק הדו-גלגלי מחריף את המאבק: מחר (ד') בבוקר בשעה 07:00 יתכנסו מאות רוכבי דו-גלגלי לנסיעת מחאה משותפת ואיטית לכיוון ירושלים. הנסיעה תתחיל במחלף לטרון על כביש מספר 1. אם לשפוט לפי נסיעת המחאה הקודמת מהרצליה לתל-אביב, נראה כי ניתן להניח שכביש מס' 1 לכיוון ירושלים יהיה פקוק מחר בבוקר.

זאת ועוד: נסיעת המחאה מחר אינה מתואמת גם עם משטרת ישראל. במטה טוענים כי ניסיונות לתאם את האירוע מול משטרת ישראל לא צלחו. "החלופות שהוצעו על ידי המשטרה היו לא ישימות, לא הגיוניות ולא רלבנטיות", טוענים במטה המאבק, "ציבור הרוכבים יפגין את התנגדותו בכל מצב, לכן חבל שהמשטרה לא באה לקראתנו באישור הרכיבה. ניסיונות הפיצול נועדו להחליש את אחדותו ועוצמתו של ציבור הרוכבים המלוכד, לכן לא נותרה כל ברירה אלא להמשיך בדרך כפי שתוכננה מראש: מחר עולים לירושלים, תחת הסיסמא 'עולים לרגל - כי בקרוב נלך ברגל'".

מדובר בצעד מחאה נוסף של המטה, בעקבות כוונת המפקח על הביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי, להעלות בצורה דרמטית את מחיר ביטוח החובה לאופנועים וקטנועים, ובעקבות מה שמכנים במטה "שתיקתו של שר האוצר בנושא".

כחלק מצעדי המחאה, מתכוונים נציגי הרוכבים בסיום האירוע להגיע ללשכתו של האוצר, יובל שטייניץ, בירושלים, ולמסור לידיו באופן אישי את מכתב הפנייה שנשלח אליו, בו הם מבקשים ממנו לפעול לביטול תעריפי הביטוח החדשים.

"שטייניץ לא הגיב למכתב שלנו עד היום. אנחנו מתכוונים לתת לו את המכתב באופן אישי ולנסות ולקבל תשובות שציבור רחב ממתין להם" אומרים במטה המאבק.