בעקבות חשיפת G: נשללו סמכויות מסמנכ"ל בחברת החשמל

ביוני השנה נחשפה ב-G העדות שמסר במשטרה נעים טוקאן, לשעבר ספק של חברת החשמל, ושלפיה שיחד בשיטתיות גם את שמשון גנץ, אז ראש מחלקת רכש צפון באגף האספקה והיום סמנכ"ל אגף האספקה

ביוני השנה נחשפה ב-G העדות שמסר במשטרה נעים טוקאן, לשעבר ספק של חברת החשמל, ושלפיה שיחד בשיטתיות גם את שמשון גנץ, אז ראש מחלקת רכש צפון באגף האספקה והיום סמנכ"ל אגף האספקה.

טוקאן, ששימש כעד מדינה, הפליל בכיר אחר בחברה - מנהל אגף האספקה, אשר כהן, שאותו שיחד (לפי עדותו) ב-1.3 מיליון שקלים. כהן הורשע ונכלא. בעדותו סיפר טוקאן ששיחד עובדים נוספים, אולם במשטרה ובפרקליטות העדיפו להתמקד בכהן.

חשיפת העדות העלתה כי אחד העובדים הנוספים הוא גנץ, שלפי טוקאן קיבל ממנו עטי יוקרה, כרטיסים לגמר גביע אירופה לאלופות, סיוע בקידום והטבות נוספות - ובתמורה העניק לו יחס מועדף בהליכי ההתקשרויות של החברה עם ספקים. גנץ הכחיש את הדברים, אולם בעקבות החשיפה נשללו ממנו סמכויות ניהול שונות וביניהן העבודה מול ספקים.

טוקאן העיד גם בנוגע ליועץ המשפטי של האגף, דני קליר. לפי גורמים בחברה, בעקבות זאת בוצעה ביקורת פנימית, שהגיעה למסקנה כי קליר לא עשה דבר פסול כלשהו.

מה שספק אם נבדקו ברצינות בחברה הם תיאוריו של טוקאן על הדרך שבה שיחד מחסנאים, שבתמורה אפשרו לו לגנוב מהמחסנים ציוד במיליוני שקלים. טוקאן סירב להסגיר שמות, כך שהעניין נשאר פתוח. בעבר אמרו ל-G גורמים בחברה כי נשקלת האפשרות להקים ועדה חיצונית שתגלה מיהם העובדים המושחתים, אולם דובר החברה מסרב לגלות פרטים כלשהם בנוגע לצעדים שננקטו בפועל. האם החברה הודיעה לגנץ על שלילת סמכויותיו? דובר החברה: "כל החלטה שמתקבלת לגבי עובד מובאת לידיעתו". האם ננקטו צעדים נגד עובדים נוספים? בחברה מסרבים להשיב, ומוסרים: "טענותיו של טוקאן נבדקות בליווי משפטי צמוד".