נשיא חדש לאוניברסיטת תל אביב: יוסף קלפטר

פרופ' קלפטר, מומחה בעל שם עולמי לכימיה, מכהן מאז 2002 כיו"ר ההנהלה של הקרן הלאומית למדע, הגוף המרכזי התומך במחקר במדינת ישראל

לאחר שבחנה מספר רב של מועמדים צפויה ועדת האיתור המיוחדת, שהוקמה באוניברסיטת תל אביב, בראשה ניצבת יו"ר הוועד המנהל, ד"ר ליאורה מרידור, להמליץ בפני סנאט האוניברסיטה והוועד המנהל על מינויו של פרופ' יוסף קלפטר לתפקיד נשיאה הבא של האוניברסיטה.

פרופ' קלפטר, מומחה בעל שם עולמי לכימיה, מכהן מאז 2002 כיו"ר ההנהלה של הקרן הלאומית למדע, הגוף המרכזי התומך במחקר במדינת ישראל.

פרופ' קלפטר, יליד ישראל, כתב בזמנו את עבודת הדוקטורט באוניברסיטת תל אביב בהנחייתו של הפרופ' הנודע לכימיה יהושע יורטנר. לאחר שסיים את הפוסט דוקטורט באוניברסיטת MIT האמריקנית ולאחר שלימד מספר שנים במוסדות אקדמיים בחו"ל, חזר בשנת 1987 פרופ' קלפטר לישראל והצטרף לסגל אוניברסיטת תל אביב. פרופ' קלפטר, זכה בשורה ארוכה של פרסים חשובים ביניהם פרס רוטשילד היוקרתי לכימיה, פרס החברה הישראלית לכימיה ופרס וויצמן למדע.

ועדת החיפוש, בראשות יו"ר הוועד המנהל ד"ר ליאורה מרידור, מנתה בנוסף את פרופ' חנוך גוטפרוינד, לשעבר נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' בולסלב (בולק) גולדמן לשעבר חבר הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת ת"א, פרופ' עדינה ברימן מהפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל אביב. פרופ' חנה וירט-נשר - מהפקולטה למדעי הרוח בתל אביב,

פרופ' רון שמיר - מהפקולטה למדעים מדוייקים באוניברסיטת תל אביב, רן קרול - לשעבר הממונה על אגף התקציבים באוצר וחבר הוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב, אלפרד אקירוב איש עסקים וחבר הוועד המנהל וחבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב ודוד קוליץ חבר בחבר הנאמנים של האוניברסיטה.

על פי תקנון האוניברסיטה שמו של המועמד אותו מציעה ועדת האיתור יובא להצבעה חשאית בפני הסנאט, המורכב מהפרופסורים מן המניין החברים בסגל באוניברסיטה. ההחלטה הסופית לגבי המינוי תתקבל בעקבות הצבעה שתתערך בקרב חברי הוועד המנהל.

פרופ' קלפטר אמור להחליף בתפקידו את הפרופ' צבי גליל אשר התפטר מתפקידו בחודש יוני האחרון בעקבות אי שביעות רצון הוועד המנהל מתיפקודו.