מאקרו ארה"ב: מדד מנהלי הרכש ירד ל-52.6 נקודות

(עדכון) - זאת לעומת צפי שיעלה ל-54 נק' ■ ההוצאה הפרטית בארה"ב זינקה ב-1.3%, שיא של 8 שנים, לעומת צפי כי תעלה ב-1.1% ■ מכירות בתים בתהליך זינקו ב-6.4% ■ התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלו ל-551 אלף, לעומת צפי כי יעלו ל-535 אלף

שטף נתוני מאקרו ממשיכים להשפיע על המסחר בוול סטריט:

לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט פורסם מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני, ה-ISM לספטמבר שעלה פחות מהציפיות ומגביר את הירידות בשוק. המדד ירד ל-52.6 נק' לעומת צפי כי יעלה ל-54 נק', זאת לעומת רמה של 52.9 נק' שנרשמה באוגוסט. הנתון אמנם עדיין מצביע על כך שהפעילות הייצרנית במשק האמריקני ממשיך להתרחב, אך במידה פחותה מהצפי.

עוד פורסם אז כי ההוצאות על הבנייה באוגוסט עלו ב-0.8% לעומת צפי כי ירדו ב-0.1%, נציין כי נתוני החודש הקודם עודכנו באופן חד כלפי מטה לירידה של 1.1% לעומת פרסום קודם לירידה של 0.2% .

עוד נתון מתחום הנדל"ן היה המכירות של בתים המצויים בתהליך (חוזי מכירה שנחתמו למכירת בית מיד שניה), הצביע על חריגה מהצפי כשזינק באוגוסט ב-6.4% לעומת צפי לעלייה של 1%. היקף המכירות מסוג זה עולה כבר 7 חודשים ברצף והגיע באוגוסט לרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז מארס 2007. נציין כי נתון זה מהווה אינדיקציה טובה לנתון העתידי שיפורסם בעוד חודש חודשיים על מכירות בתים קיימים.

לפני פתיחת המסחר פורסמו עוד מספר נתונים:

ההוצאה הפרטית באוגוסט זינקה ב-1.3%, שיא של 8 שנים לעומת צפי כי תעלה ב-1.1%, נציין כי נתון זה אחראי לכ-70% מהתמ"ג בארה"ב. הנתון לחודש הקודם הועלה ל-0.3% לעומת פרסום קודם של 0.2%. ההכנסה הפרטית בארה"ב עלתה באוגוסט ב-0.2% לעומת צפי לעלייה של 0.1%, כאשר נתוני החודש הקודם עודכנו כלפי מעלה ל-0.2% לעומת 0% שפורסם.

עיקר ההשפעה על העלייה בצריכה הפרטית באוגוסט נבעה מתוכנית הממשל "מזומן בתמורה לגרוטאה", כאשר ההוצאה על מוצרים בני קיימא (ביניהם גם מכוניות) זינקה באוגוסט ב-5.3%. זהו שיא חדש לאחר שהשיא הקודם נקבע לאחר ארועי ה-11 בספטמבר (הפיגוע בתאומים) שהצית מסע קניות והצטיידות רחב היקף בקרב האזרחים.

ליבת המדד, ה-PCE עלה ב-0.1% בהתאם לצפי ובדומה לנתון בחודש הקודם. נתון זה שוב מצביע כי אמריקה אינה סובלת מלחץ אינפלציוני מכיוון הצרכנים.

כשהצריכה עלתה בקצב מהיר בהרבה מההכנסה הפרטית, נפל שיעור החיסכון חזרה ל-3% מסך ההוצאה הפנויה באוגוסט, לרמה הנמוכה ביותר שנרשמה מאז אוקטובר 2008.

עוד פורסם היום כמדי יום ה' כי התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלו ל-551 אלף לעומת צפי כי יעלו במידה מזערית ל-535 אלף. נתוני השבוע שעבר עודכנו ל-534 אלף לעומת פרסום קודם ל-530 אלף.

התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירדו ל-6.09 מיליון לעומת 6.16 מיליון בני אדם אשר עיקר פרנסתם מקורה בדמי הביטוח הלאומי בארה"ב.