שלמה לירן עוזב את אריקסון - אולי יתמודד על תפקיד מנכ"ל אל-על

לירן, מנכ"ל אריקסון ישראל: "לאחר שנתיים של שינויים מהותיים והישגים מרשימים, ביקשתי ממנהליי באריקסון העולמית לסיים את תפקידי כמנכ"ל החברה, זאת על מנת להתפנות ולהתמקד באתגרים חדשים"

שלמה לירן, מנכ"ל אריקסון ישראל, פורש מתפקידו. החלטתו של לירן לפרוש כעת באה על רקע מועמדותו לתפקיד מנכ"ל אל-על, ועל רקע העובדה שהגיע למסקנה שכדי לבצע קפיצה לתפקיד בכיר יותר, הוא צריך להתפנות ולהיות זמין לכך.

על-פי תנאי העסקתו של לירן הוא התחייב לכהונה של שנתיים שאותה הוא מסיים ובצירוף ההודעה המוקדמת שהוא מחויב בה, הביאו לכך שהוא הודיע כעת על כוונתו לפרוש.

לירן קיבל את תפקיד מנכ"ל אריקסון לאחר שניהל את חברת הסלולר 3 בשבדיה. חזרתו לישראל לתפקיד מנכ"ל אריקסון ישראל, הייתה מפתיעה, אך לירן בחר לנחות נחיתה רכה לפני שהוא מנסה לחזור לתפקידים במרכז הבמה. בשורה התחתונה, ולמרות שאריקסון רושמת הצלחה רבה בישראל, התפקיד קטן עליו והוא חש שמקומו בליגה של התפקידים הבכירים במשק.

נזכיר שלירן היה ברקע המועמדות לתפקיד מנכ"ל פרטנר במידה שדוד אבנר לא היה נשאר בתפקידו, בעקבות מכירת החברה, אך משהתברר שהוא נשאר נמוגה ההזדמנות ולירן הגיע למסקנה שהוא צריך לפרוש מתפקידו כמנכ"ל אריקסון ישראל, כדי להגדיל את סיכוייו לקבל תפקיד בכיר יותר.

על פי הערכות, מנכ"ל אריקסון ישראל הבא לא יהיה מקומי אלא מישהו שיגיע מחו"ל. נזכיר שמלבד לירן לא היו מנכ"לים מקומיים לאריקסון, כך שמינויו היה בהחלט חריג. באריקסון ישראל המועמדים הבכירים לתפקיד החלו תפקידים חדשים בישראל או בעולם, ולכן הסיכוי של מישהו מהם לקבל את המינוי בעת הזאת נמוך יותר.

לירן הודיע היום לעובדים "כי לאחר שנתיים של שינויים מהותיים והישגים מרשימים, ביקשתי ממנהליי באריקסון העולמית לסיים את תפקידי כמנכ"ל החברה. זאת על מנת להתפנות ולהתמקד באתגרים חדשים. בפועל, אסיים את התפקיד אי שם בתחילת שנת 2010, בכפוף לתהליך חפיפה מסודר מול המנכ"ל החדש שייבחר. לבקשת ההנהלה, אמשיך גם לאחר פרישתי לשמש יועץ מיוחד למנכ"ל החדש ולמנהל האזורי של החברה".