היאכטה של שרי אריסון נמכרה; המחיר שביקשה - 103 מיליון דולר

היאכטה כוללת אולם אירועים, אולם קולנוע, אגף מגורים המאפשר לינה מרווחת לעד 20 אורחים, מטבח וחדר אוכל רחב מימדים, ומהירותה המרבית היא כ-40 קשר

חצי שנה לאחר שחשף כי שרי אריסוןהציעה למכירה את היאכטה המפוארת שלה "מיי שאנטי" (My Shanti) תמורת 103 מיליון דולר (כ-387 מיליון שקל), ל"גלובס" נודע כי ביום שלישי אריסון הצליחה למכור את היאכטה במסגרת תצוגת היאכטות היוקרתית של מונקו. מכירה זו העלתה חיוכים רבים של ברוקרים וסוכני יאכטות הפאר, שראו במכירה זו וכמה מכירות שקדמו לה סממן ליציאה מהמיתון.

היאכטה, שאורכה 64.5 מטר, הוצעה החל ממארס השנה על ידי סוכנות יאכטות היוקרה מרל ווד ושות' (Merle Wood & Associates) מפורט לודרדייל, פלורידה. פיטר קרוק ממרל ווד אישר את המכירה והוסיף כי מרל ווד ייצגה בעסקה הן את המוכרת אריסון והן את הקונה. המכירה של מיי שאנטי הייתה המכירה השישית של סופר-יאכטה שהוכרזה באותו יום במונקו, לפי הדיווח שהופיע במגזין Boat International.

בתחילת 2008 הוערכה היאכטה ב-70-80 מיליון דולר, המחיר אותו שילמה אריסון תמורתה. היאכטה כוללת אולם אירועים, אולם קולנוע, אגף מגורים המאפשר לינה מרווחת לעד 20 אורחים, מטבח וחדר אוכל רחב מימדים, ומהירותה המרבית היא כ-40 קשר (74 קמ"ש).

מיי שאנטי נבנתה בשנת 2007 על ידי מספנות אמל ההולנדיות, המתמחות ביאכטות פאר. העיצוב נעשה על ידי טרנס דיסדייל האנגלית.

בכדי לקבל את הפרופורציות של תג המחיר בו הוצעה היאכטה, הרי שהוא גבוה בכ-13% מעסקת מכירת מתחם אסותא היוקרתי בתל אביב תמורת 343 מיליון שקל לקרקע המיועדת ל-155 דירות יוקרה ושטחים מסחריים, שנחתמה ממש באותו יום בו נסגרה מכירת היאכטה.

מחיר היאכטה נמוך רק ב-11.3% מעסקת השיא של רכישת הקרקע של מגדלי דרום הקריה בתל אביב לפני כשבועיים תמורת 436.6 מיליון שקל לפני כשבועיים על ידי גינדי החזקות (החברה ממנה רכשה אריסון את הטריפלקס במגדל G לפני כשנתיים תמורת 13 מיליון דולר). מחיר זה מהווה כ-77.4% מהצעתו של לב לבייב להזרמת ההון האישי במסגרת הסדר החוב המוצע על ידו (500 מיליון שקל).