אורי שני מצא אוליגרך חדש: מונה למנכ"ל פולאר השקעות

פולאר נשלטת על ידי איל ההון תמיר ספיר וע"י זיל פלדמן ■ שני יתפוס את מקומו של דוב וויס שסיים את כהונתו בהסכמה וימשיך להיות המנכ"ל של החברה הבת פולאר נדל"ן בינלאומי וכן יוסיף לכהן כחבר בדירקטוריון החברה

אורי שני מצא אוליגרך חדש. שני מונה היום (ה') למנכ"ל חברת פולאר השקעות , תפקיד בו יחל היום. שני יתפוס את מקומו של דוב וויס שסיים את כהונתו בהסכמה וימשיך להיות המנכ"ל של החברה הבת פולאר נדל"ן בינלאומי וכן יוסיף לכהן כחבר בדירקטוריון החברה.

לאורי שני ניסיון עשיר בתחומי הנדל"ן לאחר ששימש במשך 3 שנים כמנכ"ל שיכון עובדים ובמשך שנתיים וחצי כמנכ"ל חברת שיכון ובינוי . נזכיר כי במהלך השנה שעברה מונה שני כמנכ"ל בקבוצתו של ארקדי גאידמק, ושימש בתפקיד למשך תקופה קצרה, אך יחסיהם עלו על שירטון ועד היום מצוי שני בהליכים משפטיים על רקע כספי כנגד גאידמק.

בסוף 2006 מכרה חברת לידר השקעות , שבשליטת שרם פודים 40% מחברת הבת פולאר השקעות לזיל פלדמן ב-207 מיליון שקל, סכום ששיקף מחיר של 61.09 שקל למניה (כיום נסחרת המניה ב-16.5 שקל). עסקה זאת, כמו גם מימושים אחרים בהמשך, לא הצילו את לידר השקעות מהמשבר הקשה אליו נקלעה, ובימים אלו מתקיים מרוץ למכירת השליטה בחברה.

אל פלדמן הצטרף במהלך השנה האחרונה להשקעה בפולאר השקעות איל ההון תמיר ספיר, זאת לאחר שבנק דיסקונט דרש מפלדמן להגדיל את הבטחונות שלו בבנק כנגד האשראי שהועמד לרשותו בעת רכישת החברה.

תמיר נמצא במקום 246 ברשימת עשירי ארה"ב במגזין "פורבס" 2008, חי מספר שנים בישראל לפני שהיגר לארה"ב בתחילת שנות ה-70. ספיר, יוצא בריה"מ לשעבר ובעל אזרחות ישראלית שולט באחת מאימפריות הענק של הנדל"ן בארה"ב. ל-"ספיר אורגניזיישן", חברה משפחתית בבעלות פרטית, כ-8 מליון רגל רבוע במנהטן, כמו כן, קרקעות ופרויקטים ברחבי ארה"ב ובמקסיקו.

כניסתו של ספיר לגרעין השליטה בפולאר השקעות , שהווה חיזוק לפלדמן, סימן את התרחבותה של חברת פולאר בשנים הקרובות, לכיוון השקעה בארה"ב, אשר רק לאחרונה החלו להסתמן שם סימני התאוששות בתחום הנדל"ן, בו התרחש בשלוש השנים האחרונות המשבר הקשה ביותר הזכור בהסטוריה של ארה"ב.