גלעד שליט מהשבי: "אני מחכה כבר תקופה ארוכה ליום שבו אשתחרר"; "אני מרגיש טוב ומתגעגע"

גלובס tv משפ' שליט צפתה בקלטת בנם גלעד ואישרה שידורה ■ גלעד מתועד קורא קטע מתוך עיתון ערבי מה-14 בספטמבר ■ נועם שליט בתגובה ראשונה: "היה למדינת ישראל ולקברניטיה מספיק זמן על מנת לסיים את הפרשה האומללה הזו" ■ מצפה כי נתניהו יפעל בנחישות לשיחרורו המיידי של גלעד

היום (ו') בצהריים קיבלה משפחת שליט את ה-DVD עליו מצולם בנם גלעד הנמצא בשבי למעלה משלוש שנים, וכך אומר גלעד שליט למצלמה: "שלום, אני גלעד בן אביבה ונועם שליט. אח של הדס ויואל שגר במצפה הילה. מספר תעודת הזהות שלי 300097029".

"היום יום שני 14.9.09. כפי שאתם רואים אני מחזיק בידי את העיתון פלסטין של היום שיוצא בעזה. אני קורא בעיתון כדי למצוא מידע לגבי, ומקווה למצוא מידע שיבשר לי על שחרורי וחזרתי הביתה בקרוב. אני מחכה כבר תקופה ארוכה ליום שבו אשתחרר". "אני מרגיש טוב מבחינה בריאותית, ומתגעגע".

"אני מקווה שהממשלה הנוכחית בראשות בנימין נתניהו לא תבזבז את ההזדמנות להגיע לסיכום העסקה, ואוכל להגשים את חלומי להשתחרר".

"אני רוצה למסור דרישת שלום למשפחתי, לומר להם שאני אוהב אותם ומתגעגע מאוד ומחכה לראות אותם שוב. אבא, הדס ויואל, האם אתם זוכרים את היום בו הגעתם לבסיס שלי ב-31 בדצמבר 2005, עשינו סיור מסביב לבסיס וצילמתם אותי על טנק המרכבה בכניסה לבסיס?"

"אחר כך נסענו למסעדה באחד הכפרים הדרוזים ואז הצטלמנו בצידי הכביש על רקע החרמון המושלג. אני מרגיש טוב מבחינה בריאותית וגדודי עז עדין אל קאסם מתייחסים אליי מצוין".

כך אמר שליט בקלטת בצולמה ב-14 בספטמבר 2009. שליט נראה צלול, בריא, מגולח ומסופר אך רזה משהיה ובממהלך ההקלטה אף מחייך מעט למצלמה. שליט אוחז עיתון מתאריך ההקלטה בידו ומקריא מדף המוצמד אליו.

באתר של משרד ראש הממשלה ניתן לצפות בסרטון ואף להוריד אותו.

גלעד שליט / צלם: רויטרס

הערב יצא אביו של גלעד, נועם שליט לתקשורת ואמר כי הוא ומשפחתו מודים לצוות המו"מ בראשותו של חגי הדס על כך שאיפשר להם לראות עדות מצולמת ראשונה מזה יותר משלוש שנים של גלעד. שליט אמר כי הם רואים בכך צעד חשוב וכי הם מצפים שהמו"מ ימשך בנחישות ומהירות עד לשיחורו של גלעד. נועם הודה לציבור הרחב על תמיכתו במשפחה ובמאמצים להשבתו של גלעד. נועם שליט הוסיף כי הוא ואביבה מודאגים לשלומו של גלעד שנמצא כבר קרוב ל-1,200 ימים ולילות ארוכים מנשוא בשבי.

לדבריו הוא מצפה כי ראש הממשלה נתניהו יפעל בנחישות לשיחרורו המיידי של גלעד. ואמר: "היה למדינת ישראל ולקברניטיה מספיק זמן על מנת לסיים את הפרשה האומללה הזו" תוך שהוא מדגיש את ההתנהלות הכושלת ומחדלי העבר בטיפול בפרשה.

טרם פרסום סרטון הווידיאו, הגיע ראש אכ"א, האלוף אבי זמירלבית משפחת שליט במצפה הילה, ומסר לבני המשפחה את קלטת הווידיאו בה מצולם בנה.

בטרם הועברה הקלטת למשפחה, צפו בה בקריה בתל-אביב הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, והממונה על שחרור שליט מטעם הממשלה, חגי הדס, ומיד אחר-כך ניתן אישור לשחרר את האסירות הפלסטיניות.

18 שוחררו לאזור יהודה ושומרון דרך מעבר ביתוניא הסמוך לרמאללה, ואסירה אחת הועברה לרצועת עזה דרך מעבר ארז. מיד לאחר מכן צפו בקלטת גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אהוד ברק.

ראש הממשלה צפה במשרדו בקלטת של גלעד שליט ושוחח טלפונית עם נועם שליט. בהודעתו של ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה סבור שחשיבות הקלטת היא באימות מצבו של גלעד שליט ובקיבוע אחריותו המוחלטת של החמאס לבריאותו ולשלומו של גלעד. ראש הממשלה נתניהו בירך את משפחת שליט לקראת חג סוכות ואמר שאף שהדרך לשחרורו של גלעד עדיין ארוכה ורצופת קשיים הידיעה שהוא בריא ושלם מעודדת את כולנו".

ראש אכא עם נועם שליט / צלם: רויטרס