לא בדיחה: מפיק ניסה לסחוט מיליונים מדיוויד לטרמן

בווידוי שנשמע לפחות בהתחלה כמו ניסיון הצחקה, דיווח לטרמן כי נסחט לאחר שקיים יחסים עם עובדותיו ■ החשוד נעצר לאחר שכתב ללטרמן: "אני יודע שעשית מעשים איומים"

בהתחלה זה נשמע כמו עוד בדיחה במונולוג הלילי של דיוויד לטרמן, הסטנדאפיסט והמארח הוותיק של ה"לייט שואו" ברשת CBS, שמלווה את אמריקה למיטה 5 לילות בשבוע כבר יותר מ-20 שנה.

מישהו הודיע לי שהוא יודע שעשיתי מעשים איומים ושהוא עומד לכתוב ספר על כך, סיפר לטרמן אמש (ה') לקהלו, בתיאטרון אד סאליבן במנהטן, במהלך הקלטת התכנית. האם עשיתי מעשים אלה? כן.

הקהל החל לצחוק ולהריע, אבל הצחוקים גוועו במהרה כשהצופים החלו להבין שזו אינה בדיחה. לטרמן פרש למעשה, בהצגת בכורה גלובלית, יריעה מרתקת של ניסיון לסחוט ממנו שני מיליון דולר. הרקע: יחסים שקיים לטרמן, נשוי ואב לבן, עם עובדות בצוות ההפקה שלו, "וורלד ווייד פאנטס".

לטרמן לא נקב בשמו של החשוד בניסיון הסחיטה, אך אמצעי תקשורת דיווחו היום, שמדובר בג'ו הולדרמן, בן 57, מפיק בתכנית החדשות והתחקירים הפופולרית "48 שעות" של סי.בי.אס. הוא היה חבר בצוות שהיה מועמד לפרס "אמי" ב-2008. הרשת הודיעה, שחשוד בניסיון הסחיטה נעצר, אך לא נקבה בשמו. הולדרמן נעצר במשרדו במטה הרשת, במערב מנהטן

לטרמן נראה נינוח, כמו תמיד, בפתיחת המונולוג שלו. הוא החל לגולל את סיפור הסחיטה בפנים חתומות, כמנהגו, לאחר שצרב את שרה פיילין ואת סגן הנשיא לשעבר, דיק צ'ייני, מטרות קבועות במונולוגים שלו.

"יש לי סיפור קטן לספר לכם", פתח הבדרן. "מצאתי חבילה מוזרה במכונית שלי לפני כמה שבועות. היה שם מכתב ובו נאמר, 'אני יודע שעשית כמה דברים נוראיים'... זה היה מפחיד".

לפי לטרמן, טען כותב המכתב שהוא שהוא כתב תסריט וספר ששופעים גילויים מביכים על חייו של הבדרן. "הבחור הזה ידע עלי דברים גועליים", הודה לטרמן.

הוא סיפר, שלקח את המכתב למשרד התובע הכללי במנהטן. החוקרים יעצו לו ליזום פגישה עם הסוחט כדי לבדוק האם הוא אכן רציני. לטרמן נפגש עם החשוד שלש פעמים ובפגישה האחרונה מסר לו צ'ק בסך שני מיליון דולר (ללא כיסוי, כמובן).

"הבוקר עשיתי משהו שלא עשיתי אף פעם בחיי", דיווח לטרמן. "מסרתי עדות לפני חבר מושבעים גדול (שתפקידו להחליט האם יש מקום להגיש כתב אישום נגד חשודים). נשאלתי האם קיימתי יחסים עם עובדות בצוות ההפקה שלי. תשובתי היתה, 'כן'. האם החשיפה הפומבית של יחסים אלה מביכה? כנראה שכן, במיוחד לנשים המעורבות. אך הרגשתי היתה, שאני צריך להגן על המעורבים, ואני בוודאי צריך להגן על משפחתי".

"זה גרם לי מצוקה", הוסיף הבדרן. "דאגתי לעצמי. דאגתי למשפחתי. חשתי מאוים והייתי צריך לספר לחבר המושבעים על כל הדברים הגועלים שעשיתי".
הצופים, שהבינו, מי במוקדם ומי במאוחר, שלטרמן אינו מתבדח, הגיבו בתשואות.

איך למד החשוד על "הדברים הגועלים" בחייו של לטרמן?

מקורות משטרתים, שמצוטטים היום בניו יורק פוסט, דיווחו, שהמפיק יצא פעם עם עובדת בצוות ההפקה של לטרמן וזו סיפרה לו שקיימה יחסים עם הבדרן.