הקרב על גולדשילד: משפחת פורר שוב מעלה את הצעת הרכש

מש' פורר שוקלת לוותר על רכישת 100% ממניות החברה האנגלית אך בכל מקרה אין בכוונתה לוותר על רכישת השליטה, שכן היא מתכננת לרכוש לכל הפחות 50% ממניות גולדשילד

הקרב המתנהל בין משפחת פורר וקבוצת המנהלים המובילה את חברת גולדשילד סביב רכישת החברה האנגלית מתברר כקרב עיקש במיוחד, כאשר אף אחד מהצדדים לא מוכן כרגע לוותר וכמו במכירה פומבית כל צד מעלה את הצעת הרכש שלו כל כמה ימים. כעת הגיעה שוב תורה של משפחת פורר.

חברת AIT, שבשליטת משפחת פורר, הבעלים של קבוצת ניאופרם, פרסמה בבורסה באנגליה הצעת רכש משופרת לרכישת מלוא מניות גולדשילד במחיר של 4.8 פאונד למניה, המקנה לחברה שווי של 176.8 מיליון פאונד. מדובר בהצעה הגבוהה ב-20 פני למניה מההצעה של קבוצת המנהלים המובילה את גולדשילד.

נזכיר כי רק ביום שלישי האחרון הגישה קבוצת המנהלים הצעת רכש משופרת אשר עמדה על 4.6 פאונד למניה, לעומת הצעה של 4.5 פאונד למניה שעמדה אז על הפרק מצידה של מש' פורר. אך החלק המעניין הפעם בהצעתה של מש' פורר הינו כי היא שוקלת לוותר על רכישת 100% ממניות גולדשילד ולרכוש חלק קטן יותר, אך בכל מקרה אין בכוונתה לוותר על השליטה והיא מתכננת לרכוש לכל הפחות 50% ממניות החברה האנגלית.

משפחת פורר היא הבעלים של קבוצת ניאופרם הישראלית, קבוצת שיווק התרופות והחברה ה-51 בגודלה בישראל. יו"ר הקבוצה הוא דוד פורר. ניאופרם משווקת מותגים כמו סימילאק, אדוויל, דורקס, ליסטרין, צנטרום ומגוון מותגים נוספים שפחות מוכרים לציבור. זהו המהלך הראשון של הקבוצה מחוץ לישראל.

צוות ההנהלה הבכירה של גולדשילד, המייצרת ומשווקת תרופות ללא מרשם ותוספי מזון למיניהם ונסחרת בבורסת המשנה של אנגליה, כולל את רקש פטאל (מנכ"ל החברה); קירטי פטאל (מנהל בכיר); אג'י פטאל (ראש החטיבה הגלובלית לבריאות הצרכן) וראם סוואמי, סמנכ"ל הכספים.