אפריקה: "לבייב ישקול בחיוב להביא כסף אם יהיה הסדר"

בפגישה שהתקיימה בין נציגות מחזיקי האג"ח להנהלה העלה איזי כהן שיפורים קלים לתוכנית הסדר החוב המקורית, ביניהם אג"ח סטרייט במקום שטר הון והזרמת כסף לחברה ■ המוסדיים דוחים בשלב זה את הצעת החברה

אפריקה ישראל , שבשליטת לב לבייב, מתחילה ללכת לקראת המוסדיים במטרה להגיע להסכמות לגבי המתווה של הסדר החוב המוצע. בפגישה שהתקיימה ביום חמישי הועלתה הצעה חדשה: אג"ח לא צמודה שקלית בריבית זעומה של 2% במקום שטר ההון שהוצע קודם לכן.

לגבי יתר הסעיפים שכבר פורסמו, לאיזי כהן, מנכ"ל החברה, לא היו בשורות, אך נאמר בישיבה כי "בעל השליטה ישקול בחיוב להביא כסף אם יהיה הסדר". על פי הערכות מדובר בשלב זה בסכום של 200 עד 300 מיליון שקל. בשלב זה המוסדיים דוחים על הסף את הצעת החברה ורואים באופן שלילי את הריבית שהוצעה להם.

העקרונות המרכזיים בהסדר החוב המקורי של אפריקה ישראל כוללים תשלום במזומן של כ-500 מיליון שקל, פריסת חוב של מיליארד שקל באמצעות המרתו לסדרת אג"ח חדשה שתיפרע בעוד כ-10 שנים והמרת חוב למניות. 2.6 מיליארד שקל יהפכו לשטר הון ללא ריבית ל-16 שנים, ויחל להיפרע בעוד 11 שנה ו-3.3 מיליארד שקל יומרו למניות של אפריקה ישראל והחברות בנות. היקף החוב ב-13 סדרות האג"ח עומד על 7.4 מיליארד שקל.

בפגישה הוחלט להאיץ את תהליך המו"מ במטרה להגיע מוקדם ככל האפשר להסדר כיוון שבמצב הנוכחי הנהלת החברה משותקת. הצדדים ייפגשו ככל הנראה פעמיים בשבוע, ובימים הקרובים ייבחר יועץ כלכלי, כאשר המועמד המוביל הוא פרופסור אמיר ברנע, וכן ייבחר משרד שיעניק ליווי משפטי. כרגע מוביל משרד ליפא מאיר, אך זה עדיין לא סופי.

אג"ח ט', הסדרה עם המח"מ הקצר ביותר, נותרה ללא נאמן כיוון שחברת הרטמיק התפטרה מתפקידה נוכח ניגוד העניינים שלה - היותה נאמנה גם ל-5 סדרות אג"ח, שהחליטו על נציגות משותפת. לסדרה ט' אינטרס שונה - שלא יהיה הסדר חוב ושאפריקה תפרע את מלוא התשלום בסוף השנה.