עידו סמואל הגיש בקשה לפשיטת-רגל בשל חובות של 12 מיליון שקל

סמואל, לשעבר בעלי מכללת "ברוקרטוב", טוען כי כיום הוא עובד בחברת "בי ברוקר" ומשתכר 5,065 שקל נטו בחודש ■ לטענתו, הסתבכותו החלה בעקבות התחייבותו להחזיר ללקוחות הפסדים ממסחר באופציות מעו"ף

הברוקר עידו סמואל, שהיה הבעלים של המכללה ללימוד שוק ההון "ברוקרטוב", הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן צו כינוס לנכסיו ולהכרזתו כפושט-רגל, בטענה לחובות של כ-12 מיליון שקל ל-32 נושים.

לדבריו, כיום הוא עובד בחברת "בי ברוקר" ומשתכר 5,065 שקל נטו בחודש, וביכולתו להחזיר לכל היותר 500 שקל בחודש.

סמואל מציין בבקשה כי "ברוקרטוב" היתה המכללה הגדולה בישראל, ולמדו בה מעל ל-4,500 תלמידים בתקופה שבין אוקטובר 2003 ועד אוגוסט 2008, בהם גופים מובילים במשק. כמו כן, ל"ברוקרטוב" היו למעלה מ-5,000 לקוחות, שהיא תיווכה ביניהם לבין בעלי ההשקעות. לדבריו, המותג "ברוקרטוב" גילגל במשך 5 שנים למעלה מ-20 מיליון שקל.

לדברי סמואל, הסתבכותו החלה בעקבות התחייבותו להחזיר הפסדים ממסחר באופציות המעו"ף ללקוחות שאת כספם ניהל. זאת, למרות שכמעט לאף לקוח לא היתה התחייבות מראש כי יוחזרו לו הפסדים, אלא התחייבויות אלה ניתנו בדרך-כלל בדיעבד, בעקבות הפעלת לחץ ואיומים לפגיעה בשמו הטוב ובשם המותג "ברוקרטוב", ולעיתים אף איומים פיזיים על חייו וחיי משפחתו.

הוא מציין כי הוא עמל במשך שנים כדי לעמוד בכל התשלומים בגין ההלוואות שלקח מהבנקים ומאנשים פרטיים כדי להחזיר כספים ללקוחותיו, ובגין זאת מרבית חובותיו.

סמואל מדגיש כי רווחי המותג "ברוקרטוב" גדלו במשך כ-4 שנים, עד ללינץ' התקשורתי שהתנהל נגדו. לדבריו, הפגיעה העיקרית התרחשה בעקבות כתבת התחקיר ששודרה בתוכנית הטלוויזיה "שומר מסך" של אמנון לוי בערוץ 10, שבעקבותיה חלה ירידה של כ-80% בהכנסות מהמותג.

לטענתו, התנהגות הבנקים וחברות האשראי היו הקש ששבר את גב הגמל, שהביא לסוף דרכה של חברת "ברוקרטוב" ולסוף דרכו שלו אישית. (פש"ר 3057/09).