IBM יוצאת לתחרות ראש בראש עם ה-GMail הארגוני של גוגל

עם זאת, נפח התיבה שמציעה גוגל גדול בהרבה - 25 ג'יגה-בייט לעומת ג'יגה-בייט בודד אצל IBM ■ מערכת ג'ימייל נפלה שלוש פעמים בשנה האחרונה והותירה לקוחות זועמים בשל רמת השירות

למרות שנושא ענן המחשוב נמצא על סדר היום של ענקיות המחשוב כבר שנתיים לפחות, בפועל יש הרבה הכרזות ומעט מאוד פרקטיקה. תחום ענן המחשוב כולל חוות שרתים מרוחקות, שמספקות משאבי מחשוב ותוכנות לארגונים וללקוחות פרטיים, דרך שימוש אינטנסיבי ביישומים פופולריים אליהם ניתן לגשת מרחוק.

היישום המוצלח ביותר בתחום למשתמש הפרטי, שקיים כבר יותר מחמש שנים, הוא הג'ימייל של ענקית האינטרנט גוגל . למרות הניסיונות של יאהו או מיקרוסופט (עם הוטמייל) לשבור את ההגמוניה של גוגל, לא נוצר תחליף ממשי.

בעוד המשתמש הפרטי מקבל את השירות בחינם, הרי שהמשתמשים הארגוניים משלמים על הניהול השיתופי של עסקי הדואר שלהם. כעת, מצטרפת לתחרות חברה נוספת, שהייתה בעסקי הגישה לדואר אלקטרוני מרחוק כבר די הרבה זמן - IBM .

החברה, המנוהלת על-ידי סם פלמיסאנו, עתידה לשווק ממחר את ה-LotusLive iNotes, המציעה גרסה בסיסית של פתרונות דואר אלקטרוני וסביבת עבודה שיתופית של Lotus Notes באמצעות ענן מחשוב.

כשהאאוטלוק פגש את ג'ימייל

לוטוס Notes היא תוכנת השיתופיות של IBM, המקבילה לאאוטלוק של מיקרוסופט, ומכילה יישום דואר אלקטרוני, לוח שנה, אנשי קשר, מסרים מידיים ומאפיינים אחרים.

האירוניה היא, של-IBM הייתה יכולת לספק דואר אלקטרוני בסיסי המבוסס אינטרנט כבר פני כעשור, הרבה לפני שג'ימייל עלה על דפי התכנון.

הגרסה הנוכחית מבוססת על רכישה שביצעה החברה באפריל שעבר של חברת Outblaze, שמספקת מסרים מיידים.

פתרון iNotes שמציעה כעת IBM מיועד לסביבה הארגונית, והוא נכנס לתחרות ישירה מול גוגל, שמציעה לשוק הארגוני את פתרון ה-Google Apps. בניגוד לפתרון החינמי הרגיל של ג'ימייל, מציעה גוגל את הפתרון הארגוני - שמספק תיבות דואר עם יכולות אבטחה, תמיכה ואחסון משופרות - תמורת כ-50 דולר לשנה למשתמש בחברה. IBM, שמנסה להיכנס לשוק באמצעות תמחור אגרסיבי, מציעה תיבת דואר תמורת כ-36 דולר לשנה למשתמש, או 3 דולרים לחודש.

שתי נקודות מעניינות עולות. ראשית, גודל התיבה. החברה לא חוששת לצאת עם הצעה שכוללת זיכרון של ג'יגה-בייט בודד לעומת 25 ג'יגה-בייט שמציעה גוגל ללקוחות הארגוניים. במישור זה, יש ל-IBM כאב ראש אחר - היא מנסה להתמודד גם מול מיקרוסופט שמציעה את שירות הווב-מייל שלה עם זיכרון של חצי ג'יגה-בייט תמורת 2 דולרים לחודש.

הנקודה המעניינת השנייה היא התזמון. גוגל איבדה בשנה האחרונה נקודות בשל יכולותיה המוגבלות להתמודד עם כשלים במערכת. מערכת ג'ימייל נפלה שלוש פעמים בשנה האחרונה והותירה לקוחות זועמים בשל רמת השירות. זה לא ששירותי ענן המחשוב מושלמים, אבל IBM מנצלת כאן את המיתוג שלה כמי שמנוסה בניהול מערכות מחשוב גדולות. *