משעולי מציע למחזיקי האג"ח של אאורה: המרת אג"ח למניות

אסיפת בעלי המניות של אאורה אישרה להתקדם במהלך המרת אג"ח למניות סחירות ■ לחברה חובות של 770 מיליון שקל, מתוך זה 190 מיליון שקל למחזיקי האג"ח

אם לאפריקה ישראל של לב לבייב מותר, אז כל חברות הנדל"ן יכולות לבקש מהמשקיעים שיוותרו להם על חובות. אאורה השקעות, שבשליטת בועז משעולי ויוסף צליח דיווחה היום (א') על קבלת אישור של אסיפת בעלי המניות של החברה להמרת אגרות חוב המוחזקות על ידי בעלי השליטה בחברה למניות.

החברה מדגישה שהיא מתכננת לפרוע את כל אגרות החוב והיא מציעה עסקת המרה שלא במסגרת הסדר חוב.

עסקת המרת המניות מוצעת על ידי אאורה לכל בעלי האג"ח והיא כוללת המרה של סדרת האג"ח א' ו-ד' בערך של 4 שקל למניה, סדרה ב' על פי ערך של 5 שקלים למניה, ואילו סדרה ג' מוצעת לפי ערך של 3.5 שקלים למניה.

אאורה סיימה את הרבעון השני בהפסד של 28.5 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי של 4.1 מיליון שקל. סך החובות של החברה 770 מיליון שקל (במאוחד, כולל חברות הבנות) מולם עומדים נכסים בשווי של כ-833 מיליון שקל. המטרה להגיע לכשליש מהחוב המקורי של היקף האג"ח שהונפק. היקף החוב למחזיקי האג"ח מסתכם ב-190 מיליון שקל.

אישור אספת בעלי המניות היום מאפשר המרה נוספת, על ידי בעלי העניין בחברה, של אגרות חוב למניות בהיקף של כ-22 מיליון שקל נוספים ובנוסף לתשלום הצפוי נובמבר 2009 יסתכמו אגרות החוב של החברה ב-155 מיליון שקל. החברה התחילה את המהלך לפני כ-8 חודשים ביוזמתה וכבר נרשמה היענות של כ-40 מיליון שקל.

לדברי בועז משעולי, מנכ"ל אאורה השקעות ומבעלי הקבוצה "מטרת ההמרה היא לשפר את יחס ההון עצמי לטובת המשך פיתוח החברה. אנו מאמינים שהצעתנו תעניק לבעלי האג"ח ערך מוסף בטווח של השנים הקרובות". משעולי הדגיש, כי החברה עמדה עד היום בכל התחייבויותיה ובין היתר פרעה אג"חים בהיקף של כ-100 מיליון שקל ערך נקוב".

אאורה השקעות פועלת בתחומי הנדל"ן המניב ופרויקטים למגורים בארץ ובחו"ל. בישראל היא פועלת באמצעות חברת הבת אאורה ישראל שלה פרויקטי מגורים ביהוד, אילת, בת-ים, תל-אביב ועוד וכן באמצעות חברת הבת "נופי בראשית" הפועלת בתחום ההרחבות הקהילתיות במגזר הכפרי. עיקר פעילותה בחו"ל היא ברשת קניונים ברומניה בשיתוף עם חברת GTC.