ברכת הכהנים ברחבת הכותל תחת אבטחת אלפי שוטרים

המשטרה נערכת הבוקר בכוחות כבדים באזור הר הבית מחשש לחידוש המהומות בבירה ■ עשרות אלפי מתפללים צפויים להגיע לרחבת הכותל, לברכת הכהנים שנערכת לרגל חג סוכות

בוקר מתוח בירושלים: למעלה מאלף שוטרים ערוכים בהר הבית וברחבת הכותל, כדי לאבטח את עשרות אלפי המתפללים, הצפויים להגיע לתפילת ברכת הכוהנים המסורתית לרגל חג הסוכות.

קיים חשש כבד שמוסלמים יגיעו למקום הקדוש, וינסו ליידות אבנים מהר הבית לעבר רחבת הכותל. בעיתון "הארץ" דווח כי מנהיגי הרשות הפלסטינית הזהירו לאחרונה שגרירים זרים כי המצב במתחם מסוכן ויכול להגיע למצב של "אובדן שליטה".

כדי לנסות למנוע את ההתפרעויות, הודיעה המשטרה כי היא מגבילה את כניסת המתפללים המוסלמים להר הבית לבני 50 ומעלה בעלי תעודות זהות כחולות בלבד.

גם ירדן מוטרדת מההתפרעויות בהר הבית. משרד החוץ הירדני זימן אמש לשיחה את שגריר ישראל בירדן יעקב רוזן בניסיון למנוע התלקחות. באיגרת שנמסרה לשגריר מתבקשת ישראל לנהוג באיפוק ולמנוע את איבוד השליטה באזור הרגיש.

התפרעויות כבדות

אתמול בבוקר הבעירה התנועה האיסלאמית את השטח כשקראה למוסלמים להגיע לעיר העתיקה ו"להגן על הר הבית מפני יהודים". והם עשו כך. כמה מאות מוסלמים התעמתו עם כוחות המשטרה ויידו לעברם בקבוקים ואבנים.

השוטרים הצליחו לפזר את המפגינים לעבר השכונות הסמוכות. כתוצאה מההתפרעויות האלימות נפצעו שני שוטרים קל. אחד מהם פונה לבית החולים לקבל טיפול רפואי.

ההתפרעויות הגיעו לאחר שהמשטרה החליטה לסגור את המתחם כולו בעקבות שמועה שנפוצה בקרב פעילי התנועה האיסלאמית כי בכוונת יהודים לעלות ולהתפלל במקום.