מדדי הנדל"ן והבנקים משכו את הבורסה לעליות שערים

גלובס tv נציגות האג"ח של אפריקה צפויה לגבש השבוע הצעת הסדר חלופית - המניה עלתה ב-3.9% ■ מגדל רוכשת עד 1% ממניות פרטנר ■ הבנקים נסחרו על רקע סקירה אוהדת של דויטשה בנק ■ סלקום ירדה ב-1.6%

הבורסה בתל אביב נעלה את יום המסחר (ב') בעליות שערים בהמתנה לפתיחת שבוע המסחר בבורסות וול סטריט. נכון לשעת נעילת המסחר המקוצרת בת"א, החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מצביעים על עלייה קלה בשיעור מקסימאלי של 0.5% במדד הנאסד"ק.

כאמור, מדד הנדל"ן והבנקים הובילו את העליות בתל אביב ורשמו עליות של 1.8% ו-1.5% בהתאמה. המעו"ף נעל את יום המסחר בעליות שערים בשיעור של 1% בהובלת אפריקה, שעלתה ב-3.9%, מגדל ביטוח, שעלתה ב-3.5% וחברה לישראל, שסיימה את יום המסחר בעלייה של 3%. סלקום ומכתשים אגן היו היחידות במדד המעו"ף סיימו את יום המסחר בירידות שערים, ירידה של 1.6% ו-0.3% בהתאמה.

מחזור המסחר בנעילה עמד על 1.076 מיליארד שקל בלבד - מחזור אופייני לימי חול המועד, עת רבים מהפעילים נמצאים בחופשה ומורידים את הפעילות.

בוול סטריט תיפתח השבוע עונת הדו"חות עם אלקואה, המדווחת הראשונה באופן מסורתי, כבר ביום ד' הקרוב. ענף חומרי הגלם צפוי להראות את הביצועים הגרועים ביותר מבין 10 המגזרים במדד ה-S&P 500. זאת, כאשר רווחי החברות בענף צפויים לצנוח ב-68% בממוצע. מנגד, מגזר הפיננסים, חופשי ממחיקות שפגעו בתוצאות 2008, צפוי להציג את הביצועים הטובים ביותר לרבעון זה, כאשר הרווחים צפויים לעלות ב-59% בממוצע.

אמש העריך בנק HSBC כי המהלכים האגרסיביים בהם נקט נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הם שעצרו את המיתון בישראל, כאשר פישר, להבדיל מקודמיו פרנקל וקליין, התמקד בצמיחה ובתעסוקה לעומת ביעדי האינפלציה. פישר צפה כי ירידה בפעילות הכלכלית בעולם תפגע בישראל באופן מהותי, מאחר והיצוא מהווה כ-44% מהתוצר בישראל, מה שהוביל את פישר לנקוט במדיניות מעודדת צמיחה ע"י הפחתות אגרסיביות של הריבית והתערבות יומית בשוק המט"ח המקומי במהלך 2009.

עוד אמרו ב-HSBC כי סימנים של שיפור בצמיחה ועלייה באינפלציה לאחרונה הובילו את הנגיד להיות הבנק המרכזי הראשון שהעלה את הריבית כבר בספטמבר. על פי תחזיות הכלכלנית צפוי התמ"ג הישראלי ברבעון השלישי לעבור לטריטוריה החיובית ולהסתכם ב-0.1%, ברבעון הרביעי כבר יעלה ל-1.6% וברבעון הרביעי של 2010 תגיע הצמיחה בישראל ל-4% כאשר באותה העת יעלה הייצור התעשייתי ל-7%.

נזכיר כי בשל החג, ימי המסחר יתקצרו ושערי המניות ינעלו בשעה 14:45. כמו כן, השבוע לא יפורסמו נתוני למ"ס וגם לא יתקיים מכרז החשב הכללי לגיוס הון בדרך של הנפקת אג"ח ממשלתיות.

ת"א- 25 ת"א- 75 תל-טק15 נדלן 15 בנקים

נציגות מחזיקי האג"ח מקציבה זמן לאפריקה

אפריקה נסחרה על רקע הדיווח כי נציגות מחזיקי האג"ח של החברה תגבש עוד השבוע הצעה חלופית לאחר ש"התאכזבה מההצעה של אפריקה ישראל". לדברי הנציגות, לוח הזמנים להגעה להסדר מחוץ לכתלי בית המשפט יהיה "מספר שבועות".

משקיעי כיל יעקבו היום בלילה, לאחר סיום המסחר בוול סטריט, אחר דו"חות ענקית הדשנים מוזאיק, שצפויה לדווח על רווח של 35 סנט למניה ברבעון.

HOT נסחרה על רקע דרישתן של ספקיות האינטרנט הגדולות, בזק בינלאומי, 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן , להשוות את התנאים שיחולו על HOT במסגרת כניסתה לשוק ה-ISP (קישוריות לאינטרנט) לאלה המוטלים על בזק , כלומר הפרדה מבנית בין פעילות ה-ISP לפעילות התשתית.

קבוצת דלק וישראמקו נסחרו ברקע הדיווח כי משרדי האוצר והתשתיות החלו באחרונה לבדוק את התמודדותן של החברות במכרז להקמת מתקן ה-LNG ליבוא גז טבעי נוזלי למשק, בגלל אחזקותיהן בקידוח "תמר". החשש כי התמודדותן עשויה להרתיע מתמודדים פוטנציאלים במכרז. גם רשות ההגבלים העסקיים צפויה להצטרף לבדיקה.

ההערכות בשוק מדברות על כך שקבוצת הביטוח והפיננסים מגדל מצטרפת לעסקת פרטנר ורוכשת מסקיילקס של אילן בן-דב מניות בהיקף של עד 1% מהחברה בהיקף כספי של כ-70-80 מיליון שקל.

ועוד בעניין פרטנר: משרד התקשורת החל לבדוק את הסכמי המימון בעסקת פרטנר. אילן בן דב מסתכן בקנס של 500 מיליון דולר שישולם להאצ'יסון אם העסקה לא תקבל את אישור המשרד.

מניות פועלים , לאומי ודיסקונט סיימו את יום המסחר על רקע העלאת מחירי היעד שלהן על ידי דויטשה בנק. בדויטשה מציינים מספר מניעים לעלייה אפשרית במניות הבנקים: העלאות הריבית במשק שצפויות להגדיל את הכנסות המימון, שמירה על ההוצאות בשנים הקרובות וכן סביבה רגולטורית נוחה יחסית. ההמלצה למניית מזרחי טפחות הורדה ל"החזק".

טאואר הודיעה כי תקיים ביום ג' הבא כנס לשוק ההון. בכנס יציג מנכ"ל החברה ויו"ר דירקטוריון ג'אז, ראסל אלוואנגר, עדכון לגבי המיזוג עם ג'אז והשלכותיו על הדו"חות הכספיים ותוצאות החברה, עדכון לגבי מצב תעשיית המוליכים למחצה והתחזיות בענף זה בכלל ותעשיית ה-foundries בפרט, כמו גם סקירה פיננסית ועסקית של תוצאות החברה ופעילותה ברבעונים האחרונים של 2009, כולל תחזיות צופות פני עתיד.

בג"ץ דחה אמש את בקשותיהן של ארקיע וישראייר למתן צו ביניים שימנע משר התחבורה להעניק לאל-על אישור סופי להפעלת קו טיסות לאילת.

אאורה מציעה לבעלי האג"ח שלה להמירו למניות. בעלי המניות של אאורה אישרה להתקדם במהלך המרת אג"ח למניות סחירות. לחברה חובות של 770 מיליון שקל, מתוך זה 190 מיליון שקל למחזיקי האג"ח.

[לאתר המעו"ף]