ישראכרט מתרחבת בסחר האלקטרוני; שכרה את ברוך אלפיה

ישראכרט מצהירה שלא תיכנס לסליקה בתחומי הימורים ופורנו ■ אלפיה, לשעבר בכיר בחברה המתחרה, כאל, הנחשב למומחה בתחום וישמש כיועץ לישראכרט ■

קבוצת ישראכרט מתכוונת להרחיב את פעילותה בתחום הסחר האלקטרוני. לצורך כך שכרה החברה כיועץ את ברוך אלפיה, לשעבר בכיר בחברה המתחרה, כאל, הנחשב למומחה בתחום. ישראכרט נמצאת בשליטת בנק הפועלים (98.2%) ומנכ"ל הקבוצה הוא דב קוטלר. כך נודע ל"גלובס".

אלפיה היה בעברו סמנכ"ל וראש אגף ניהול סיכונים בכאל וניהל בחברה את פעילות הסחר האלקטרוני. הוא עזב את כאל במארס 2008. כיום אלפיה הוא יו"ר ועדת האשראי של קרן "קרדיט לישראל", מיזם שהוקם במטרה לספק הלוואות חוץ בנקאיות למשקי בית. יו"ר הקרן הוא ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי.

ישראכרט ולאומי קארד כמעט אינן פעילות בסחר אלקטרוני. החברה הדומיננטית בתחום היא כאל ופעילותה מתמקדת בעיקר בתחומים כמו תרופות, פורנו רך והימורים. בחברות המתחרות נמתחה בעבר ביקורת רבה על כאל על פעילותה זו. בתגובה נמסר מישראכרט כי החברה אכן שכרה את אלפיה ובכוונתה להתרחב בתחום הסחר האלקטרוני, אך "כפי שנמסר פעמים רבות בעבר הקבוצה לא תיכנס לתחום סליקת כרטיסי אשראי באתרי הימורים ופורנו". עוד הוסיף דובר ישראכרט כי "אין בכוונת החברה לחשוף בשלב זה תוכניות עסקיות נוספות".

סיכונים רבים

הימורים ופורנו הם תחומי פעילות רווחיים ביותר וההכנסות של כאל מהם עולות בעשרות אחוזים בשנה. הכנסות כאל נכסים, החברה המרכזת את פעילות הסליקה בחו"ל של כאל, הגיעו במחצית הראשונה ל-92 מיליון שקל, והרווח מהפעילות עמד על 33 מיליון שקל במחצית בהשוואה ל-26 מיליון שקל אשתקד. פעילות האינטרנט תורמת 16% מהכנסות כאל, אך 26% מהרווח הנקי.

ואולם פעילות הסחר האלקטרוני טומנת בחובה סיכונים רבים. כפי שנחשף ב"גלובס", לפני שבועיים ויזה העולמית קנסה את כאל ב-3.5 מיליון דולר על חריגה מסיכוני סליקה בתחום תוספי מזון. כעת כאמור מתכוונת ישראכרט להתרחב בתחום זה.