שטייניץ הורה לנסרדישי להקפיא מינויי בכירים ברשות המסים

ההערכות הן כי שר האוצר מעוניין להחליף את מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, ורוצה למנוע מינויים מוגמרים ■ נסרדישי בתגובה לפרסומים: "לא שמעתי על הכוונה להחליף אותי"

שר האוצר, יובל שטייניץ, הורה למנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, להקפיא מינויי בכירים ברשות המסים - כך נודע ל"גלובס". ההערכות הן כי שטייניץ מתכוון להחליף את נסרדישי, ולכן הוא רוצה למנוע קביעת עובדות מוגמרות לבא אחריו.

אחד התפקידים הבכירים ברשות המסים שאינם מאוישים היום הוא סמנכ"ל מקצועי, מאחר שהסמנכ"ל הקודם, גידי בר-זכאי, החליט להתפטר לפני כחודשיים, על רקע כתב האישום בפרשת המינויים ברשות המסים. ברשות רבו ההערכות ביחס למועמדים האפשריים לתפקיד - אך בפועל, מאז ועד עתה לא מינה נסרדישי מחליף לבר-זכאי.

נסרדישי מתכנן קדנציה מלאה

בחודשים האחרונים מגששים גורמים בסביבתו של שטייניץ אחר מועמדים פוטנציאליים לתפקיד מנהל רשות המסים, אך נסרדישי אמר היום (ב') בתגובה לפרסומים על הכוונה להחליפו, כי עד לרגע זה לא שמע על כך מראש הממשלה או משר האוצר או מגורם בכיר אחר באוצר.

כמו כן אמר נסרדישי כי הוא מונה לתפקיד בהחלטת ממשלה, וכי בכוונתו למלא את התפקיד עד סוף הקדנציה, במארס 2011. עוד אמר כי "מנהל רשות המסים אינו כפפות שמחליפים כשמתחשק".

גורמים המקורבים לנסרדישי מעריכים כי אם אכן ייעשה ניסיון בפועל לדחוק את רגליו של נסרדישי - נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, ייחלץ לעזרתו וימנע את הדבר. מנציבות שירות המדינה נמסר בזמנו, בתשובה לפניית "גלובס", כי הולנדר לא נדרש לנושא.

ברשות המסים לא היו מוכנים להגיב.

מלשכת שר האוצר לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.