חד אסף חוזרת לפעילות; המניה עלתה אתמול ב-2.2%

מפעל ההתכה באזור התעשייה בעכו חוזר לפעילות היום, ופעילות מפעל הערגול בקריית-גת תחזור בעוד כשבוע ■ חד אסף דיווחה כי לא מן הנמנע שתשבית את מפעל ההתכה שוב

לאחר שבועיים בהם השביתה יצרנית הפלדה חד אסף (חד בחולם חסר) את פעילות הייצור, שני מפעליה חוזרים לעבודה. העבודה במפעל ההתכה השוכן באזור התעשייה בעכו חוזר לפעילות היום (ג') ופעילות מפעל הערגול בקריית-גת תחזור לסדרה בעוד כשבוע - כך עולה מדיווח של החברה לבורסה, לאחר נעילת המסחר אתמול (ג'). אתמול עלתה המניה ב-2.2% והבוקר טרם נפתח המסחר במניה.

יצרנית הפלדה השביתה את פעילות הייצור לאחר שנותרה ללא חומר הגלם המשמש לפעילותה - גרוטאות. ספקיות הגרוטאות המקומיות, המספקות את חומר הגלם לה ולמתחרה, החברה הפרטית יהודה פלדות, מעדיפות לייצא את הגרוטאות בעיקר לטורקיה, ממנה מייבאים חזרה לישראל פלדה - כך שהפגיעה ביצרניות המקומיות היא כפולה.

"רוב העובדים אומנם יצאו לחופשה, אבל לא ביוזמתנו", אמר הבוקר ל"גלובס" מנכ"ל חד אסף, אנדרה ויידה. ויידה העסיק את מרבית העובדים במפעלים המושבתים בעבודות תחזוקה במפעלים המושבתים, כך שבסופו של דבר מספר העובדים שהוצאו לחופשה נאמד בכ-30-40 עובדים מהמפעל בקריית-גת. בשני המפעלים מועסקים 200 עובדים מתוך 600 בחברה כולה.

* למה מפעל הערגול יחזור לפעילות רק בשבוע הבא?

"המפעל בקריית-גת מייצר מוצרים מוגמרים, והמכירות שלו היו כה נמוכות לעומת רמות המלאי, אז העדפנו לא להגדיל את המלאי. אנחנו מעדיפים בינתיים לייצר מלאי של מוצרים חצי-מוגמרים (במפעל ההתכה בעכו, א"ו), שמהם אפשר ליצור מוצרים נוספים".

חד-אסף דיווחה כי לא מן הנמנע שתשבית את מפעל ההתכה שוב, אם תיתקל במחסור בגרוטאות. לפי ווידה, לחברה דרושים 1,300-1,400 טון גרוטאות ליום, וכרגע רמות המלאי נאמדות ב"כמה אלפי טון טובים" שיספיקו לחודש וחצי.

* תפרסמו אזהרת רווח?

"מטבע הדברים, אין ספק שמפעל שלא עובד, משלמים בו ארנונה ועובדים מועסקים בו - בוודאי שתהיה לזה השפעה על התוצאות הכספיות, אבל לא צפויה אזהרת רווח".

הקשיים של יצרניות הפלדה מבוטאים היטב בדו"חותיה הכספיים של חד אסף. במחצית השנה הראשונה קטנו הכנסותיה ב-39.4% בהשוואה למחצית המקבילה והסתכמו ב-437.36 מיליון שקל. על רקע התחרות בשוק והרווחיות הפוחתת, צנח הרווח הנקי ב-96.3% ל-2.72 מיליון שקל. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי-שוק של 191.5 מיליון שקל, לאחר שמנייתה טיפסה מתחילת השנה ב-94.1%.