גם אורי יוגב מועמד להחליף את מוטי פרידמן בחברת חשמל

יוגב, מקורבו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכהן כיו"ר הוועדה המייעצת של המועצה הלאומית לכלכלה, במשרד ראש הממשלה

אורי יוגב מצטרף לבורסת השמות המועמדים לתפקיד יו"ר חברת החשמל במקום מוטי פרידמן. יוגב, מקורבו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכהן כיו"ר הוועדה המייעצת של המועצה הלאומית לכלכלה, במשרד ראש הממשלה. הוא מחזיק ב-40% מחברת המים וייטווטר.

יוגב כיהן בעבר כמנכ"ל בזק בינלאומי וראש אגף התקציבים באוצר. בתחילת כהונתה של ממשלת נתניהו היה יוגב מעורב בגיבוש עסקת החבילה במשק. גורמים מקורבים לחברת החשמל ציינו כי יוגב הוא מועמד טבעי לתפקיד. יוגב מצידו אמר בתגובה ל"גלובס": "זה בוודאות לא יקרה".

למרות כוונתו לסיים את תפקידו, נחוש היו"ר הנוכחי, מוטי פרידמן, להמשיך ולהוביל את הרפורמה המבנית בחברת חשמל. פרידמן אמר אמש בשיחה עם "גלובס", כי הוא מאמין שניתן יהיה לגבש הסכמה בנושא הרפורמה, עוד לפני שיסיים את תפקידו.

ערב החגים החלו דיונים אינטנסיביים בין האוצר לבין חברת החשמל, בנושא הזכויות הפנסיוניות של העובדים. ל"גלובס" נודע, כי משרד האוצר מציע לעובדים להצמיד את הזכויות הפנסיוניות למדד, דבר שלדעת האוצר יעניק ודאות לעובדים ובפרט לגמלאים. יחד עם זאת, העובדים דורשים לקבל גם פיצוי חד פעמי לטענתם על השחיקה שנגרמה להם בפנסיה.

בכירים באוצר אמרו כי הם ממתינים לתשובת העובדים בנושא, ואולם הבהירו כי הממשלה לא תהיה מוכנה לשלם תוספות שכר בגין המהלך.