אחרי המהומות בהר הבית: המשטרה עצרה את ראאד סלאח

לאחר שבוע שהמתיחות בבירה מגיעה לשיאה, עוצרת המשטרה את בכיר התנועה האסלאמית ראאד סלאח בחשד להסתה ■ במשטרה מבהירים שאין בצעד זה פעולה כנגד האוכלוסיה כולה והמטרה היא "למנוע מקיצונים להפר הסטטוס קוו"

בתום יום של שקט בירושלים המשטרה עוצרת הערב את השייח' ראאד סלאח, מנהיג התנועה האיסלאמית - בחשד להסתה.

במשטרה מוסרים כי המעצר בוצע לאחר התייעצות בין מפכ"ל המשטרה, פרקליט המדינה ומפקד מחוז ירושלים על רקע התבטאויותיו בימים האחרונים.

"מדובר ברצף של התבטאויות ורצף של הסתה והמרדה לאורך זמן ולא אירוע נקודתי", אומרים במשטרה ומציינים כי מדובר במעצר של הפרט שהפר את החוק ולא צעד שמכוון כלפי אוכלוסייה שלמה. המשטרה הוסיפה כי היא "פועלת בצורה נחושה ושוויונית לאפשר את חופש הדת והפולחן של בני הדתות, ולמנוע מקיצונים בודדים להפר את הסטטוס קוו ומרקם החיים".

זה היה צפוי

מעצרו של סלאח היה די ברור, אחרי שורות של התלהמות בעצרת, החל מהעצרת באום אל-פחם וכלה בנאומים שנשא מדי יום בירושלים, בהם לא בחל השייח' בדבריו.

לוחמי המסתערבים של מג"ב הגיעו הערב לביתו של השייח' והודיעו לו על מעצרו וביקשו שיתלווה אליהם. הוא לא הביע התנגדות והועבר למפקדת מחוז ירושלים, במפלג המיעוטים. הערכה היא שהוא יובא מחר להארכת מעצרו. בינתיים, הר הבית יישאר סגור גם מחר.

לנדאו: להפסיק את תשלום משכורותיהם של המסיתים

מוקדם יותר היום, על רקע המהומות בהר הבית בימים האחרונים, נשמעו קריאות בממשלה ובימין, להוציא מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, ולהפסיק את המימון הממשלתי באנשי הפלג. "יש להפסיק את תשלום משכורותיהם של כל אנשי הדת המסיתים נגד מדינת ישראל", אומר היום שר התשתיות עוזי לנדאו.

לנדאו, שהתראיין ברשת ב' של קול ישראל, הדגיש כי יש "להכביד את ידיהם של כל המסיתים, להפסיק את מימונם על ידי הממשלה". לדבריו, "יש לנקוט באפליה מתקנת ולתמוך במי ששירת את המדינה - ולהחמיר עם אלו שפועלים נגדה".

בממשלה קראו אף הבוקר לפעול במסגרת החוק נגד אנשי התנועה האיסלאמית. "יש להעמיד את אנשי התנועה לדין, ולשפוט את ראיד סלאח ואת כל מי שמסית נגד ישראל - יפה שעה אחת קודם", אמר השר לפיתוח הנגב והגליל והמשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, בתכנית הבוקר של רשת ב' של קול ישראל. "לא יעלה על הדעת שהם יגייסו כספים, יפעלו ויסיתו נגד מדינת ישראל - בעוד שזו משלמת את משכורותיהם", הוא הדגיש.