מדדי וול סטריט ננעלו במגמה מעורבת עם נטייה לעליות

גלובס tv אשראי הצרכנים פורסם והצביע על ירידה חדה מהצפי ■ מחיר הזהב המשיך לעלות לאחר שבירת מחיר שיא במסחר אמש ■ מונסנטו דיווחה על הפסד גדול מהצפוי ■ נייס חתמה על חוזה עם בנק פורטוגלי

מדדי וול סטריט ננעלו הערב (ד') במגמה מעורבת לקראת פתיחתה של עונת דו"חות הרבעון השלישי של 2009. מדד ה-S&P 500 עלה ב-0.27%, מדד הנאסד"ק ננעל בעלייה של 0.32% ומדד הדאו סיים את יום המסחר בירידה קלה של 0.06%.

"מדד הפחד" ("ויקס") ירד היום ב-4.2% והמשיך להצביע על כך שבטחון המשקיעים חזר.

עבור הרבעון השלישי, שהסתיים כעת, רווחי החברות במדד ה-S&P 500 עשויים ליפול ב-23%. "לפני שנה, בשווקים שלט הפחד, כמו גם בצרכנים. יהיה קל להפגין ביצועים יותר מזה", אמר לורנס קריאטורה מ-Federated Clover.

אשר לרבעון הרביעי - גולדמן זאקס, JP מורגן ואינטל צפויות להוביל את הצמיחות החיובית ברווחים, לראשונה מזה למעלה משנתיים, ובכך לסיים את המיתון ברווחים - הארוך ביותר מאז החל התיעוד. בתמיכת חברות הפיננסים והמוליכים למחצה, הרווחים בחברות הגדולות ביותר בעולם צפויים לצמוח ברבעון הרביעי ב-63%, ולסיים רצף של 9 רבעונים של צמיחה שלילית ברווחים.

הבנק הפדראלי של ניו יורק דיווח כי רכש היום אג"ח ממשלתיות ב-1.3 מיליארד דולר. זו הרכישה היחידה השבוע של אג"ח לאחר שה'פדרל ריזרב' כבר הודיעה כי הוא קרוב לסיום תוכנית הרכישות שלו.

כמו כן, משרד האוצר האמריקני השלים היום הנפקה של אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים בריבית של 3.21% (הצפי היה לסגירת ריבית של 3.229%).

הבהלה לזהב

יש לציין את מחיר הזהב, שאמש שבר מחירו את שיא כל הזמנים. היום, המשיך המחיר לעלות ב-0.5% וננעל במחיר אונקייה של 1,043.3 דולר. הראלי במתכת היקרה מצביע על חששות המשקיעים כי ההתאוששות בכלכלת ארה"ב תגרום להתפרצות אינפלציונית, אולם מנגד, התחזיות בוול סטריט וריביות האג"ח הממשלתיות מצביעות על כך שצפויה יציבות מחירים.

הביקוש לזהב גדול כאשר החוב של ממשל ארה"ב מגיע לרמות שיא והפדרל ריזרב שומר את הריבית בשיעור הקרוב ל-0%. במאי 1980, האינפלציה זינקה ל-14.8% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 4 שנים במחיר הזהב. "זהב הוא מנבא של אינפלציה, בהתבסס על הזינוק במחירו ב-1980", אמר דן גרינהאוס מ-מילר-טבק. "אין כעת דבר שמעיד על פריצה אינפלציונית עתידית, אך מחיר הזהב מסוגל לעלות משמעותית מנקודה זו. כשהצמיחה תחזור, האינפלציה תחזור".

האשראי הצרכני לחודש אוגוסט נפל בחדות

האשראי הצרכני לחודש אוגוסט פורסם ב-21:00, שעון ישראל, וירד ב-12 מיליארד דולר לעומת צפי לירידה מתונה יותר בגובה 10 מיליארד דולר. האשראי הצרכני בחודש יולי תוקן לירידה של 19 מיליארד דולר (נתון חודש שעבר שפורסם הצביע על ירידה של 21.6 מיליארד דולר).

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר ננעלו בירידה של 1.75% למחיר של 69.60 דולר החבית. בשעה 16:30 שעון ישראל פורסם הנתון השבועי אודות מלאי הנפט ומוצריו, שהצביע על ירידה של 978 אלף חביות לעומת הצפי לעלייה של 2 מיליון חביות.

יוצאים לדרך עם דו"חות אלקואה

מונסנטו , יצרנית קוטלי העשבים, דיווחה טרם פתיחת המסחר על הפסד של 233 מיליון דולר, או 43 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 172 מיליון דולר או 31 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות של החברה ירדו ל-1.9 מיליארד דולר מ-2.1 מיליארד דולר.

אלקואה דיווחה היום, לאחר הנעילה, על רווח מפתיע של 4 סנט למניה לעומת צפי להפסד של 9 סנט למניה.

רשת קוסטקו דיווחה היום על ירידה של 6% ברווחי הרבעון הפיסקלי הרביעי שלה, ל-374 מיליון דולר, או 85 סנט למניה. אנליסטים ציפו לרווח של 77 סנט למניה.

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי בנק אוף אמריקה צמצם את החיפוש הפנימי אחר מנכ"ל חדש, שיחליף את קן לואיס, ל-2 מועמדים, אך עדיין צפוי לקחת בחשבון גם מועמדים חיצוניים.

אמזון הודיעה היום כי היא חותכת את מחירי הקינדל בארה"ב מ-299 דולר ל-259 דולר. אתר החברה הכריז כי בקרוב הוא יחל למכור גרסה חדשה של הקורא האלקטרוני ב-100 מדינות מחוץ לארה"ב. גרסה זו, המתומחרת ב-279 דולר ותהא זמינה מה-19 באוקטובר, תאפשר הורדות תוכן באופן אלחוטי.

חוזה לנייס עם בנק גדול בפורטוגל

נייס נסחרה על רקע הדיווח כי חתמה על חוזה עם בנק בפורטוגל. הבנק Banco Espírito Santo אשר מניותיו נסחרות במדד ה-Euronext 100 האירופי, חתם על עסקה לפריסת הפתרון שלה לאכיפת תקנות מסחר והטיית שוק, הנועד לזהות עסקאות חשודות ולדווח עליהן. הפרויקט צפוי "לעלות לאוויר" במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2009. היקף העסקה אמנם לא דווח, אולם ההערכה היא כי לא מדובר בחוזה גדול עבור החברה.

פריגו קיבלה אישור מה-FDA לשיווק תרופה גנרית חדשה. יצרנית התרופות תחל לשווק מיידית את התרופה הגנרית לטיפול בבעיות הקשורות למערכת העיכול בשוק.

סקיילקס דיווחה כי היא בוחנת בימים אלו הנפקה נוספת של ני"ע באמצעות סדרות אגרות חוב קיימות שהונפקו על פי דו"ח המדף ו/או הנפקת סדרה חדשה צמודה של אגרות חוב עפ"י תשקיף המדף. על פי ההערכות מתכוון אילן בן דב לגייס מהגופים המוסדיים את אותן 300 מיליון דולר אותם לא הצליח לגייס בעת ההנפקה. נזכיר כי בהנפקה של סקיילקס שנערכה בטרם ניתנו דירוגי האשראי התכוון בן דב לגייס סך של 1.8 מיליארד שקל, אך הסתפק בכ-1.5 מיליארד שקל שגויסו בפועל.

ענקית הגנריקה הישראלית, חברת טבע , אישרה שחוקרים מטעם הנציבות האירופית פקדו את משרדיה בפריז, כחלק מבדיקה רחבת היקף באשר להפרת חוקי מונופול בענף התרופות הגנריות בצרפת. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]