שורדים, למרות הכול

ובכל זאת, יש בה משהו ■ "הישרדות", ד' 21:00, ערוץ 10

הבון-טון הנוכחי הוא לרדת על "הישרדות", שכבר לא עוצרת את התנועה ברחוב כמו בעונה הראשונה. נכון שהעונה ההיא הולידה כמה דיבורי-סרק על ערוץ 10 כמתחרה לגיטימי של ערוץ 2, אבל לפעמים הצלחה נמדדת דווקא בעונה השלישית, ודווקא בתקופה של חוסר ודאות לגבי עתידה של האכסניה - ערוץ 10.

נתחיל מהבסיס: אני די מחבב את "הישרדות", כלומר את הפורמט: קח כמה אנשים שאין ביניהם שום מכנה משותף, זולת העובדה שמרביתם נראים טוב בבגדי-ים - וזרוק אותם על אי בודד. כמה רע זה כבר יכול להיות?

מכאן העסק רק מתדרדר, לפחות בעונה החדשה: אני לא מדבר רק על העובדה שהטיפשים העיפו כמעט את כל מי שנראית טוב במיוחד בבגד-ים (אינה, אינה, מי יתן הדחתי אני תחתך? והיכן יעל הרקדנית, גיבורת קרבות הבוץ?), אלא מהעובדה שהטבע האנושי, אם משתתפי "הישרדות" אכן מייצגים אותו, נראה לא משהו.

הנשים מקיימות את הכתוב: "אין אישה מקנאה אלא בירך חברתה", ואילו הגברים... איך לומר בעדינות - חבורה של יצורים נפוחים, מתלהבים כילדים מהקומבינות בשקל שהם רוקחים, מתנשאים ללא סיבה על הבנות, ואפילו שריריהם המשורגים מתגלים לרוב כמשהו שלא יצלח למשימות שאינן מתרחשות בחלל הממוזג של חדר-הכושר.

ובכל זאת, יש בה משהו: בשבוע שעבר היא השיגה אחוזי צפייה טובים למדי מול מתחרה קשה: מכבי חיפה, ששיחקה באותה העת בבורדו במסגרת ליגת האלופות (ערוץ 2). מכבי חיפה אמנם ניצחה בסוף (ברייטינג, לא על המגרש), אבל היה זה ניצחון בנקודות, לא בנוק-אאוט, מה שמוכיח כי "הישרדות", גם בעונה חלשה שלה, בתקופה שחונה אצל הזכיין ומול מתחרה אטרקטיבית, שווה לפחות את ה-15% שלה.

אם אכן יצלח המשא-ומתן בנוגע להישרדות האמיתית של ערוץ 10, הרי ש"הישרדות" עשויה בהחלט להיות הגרעין שסביבו יתגבש הערוץ הזה מחדש.

מי פנוי במרסיי?

*"טקסי 2", ד' 22:00, "יס 3"

אפשר שמדובר בזינאדין זידאן של הקולנוע הצרפתי: סמי נסרי, ששמו מעיד על מוצאו, תפס את הקהל הצרפתי והצחיק אותו כמו שלא צחק מאז ימי לואי דה פינס. מי שמחפש עומק בסרט הזה, מוזמן לעבור לערוצים אחרים, אבל מי שמחפש מהתלה מטורפת ומוצלחת למדי על חשבון מערכות השלטון בצרפת, עשוי בהחלט למצוא כאן את מבוקשו.

מעבר לקטעי מרדף מדהימים שמבצע נסרי במונית שלו (מין הכלאה בין רכב משפחתי תמים למראה ל"צ'יטי צ'יטי באנג באנג"), יש כאן סרט שדוהר במהירות של בערך 200 קמ"ש בלי חגורה ומצליח להצחיק.

תקציר העלילה: נסרי הוא נהג מונית, לבוש בחולצת נבחרת הכדורגל של צרפת, שמאוהב בבתו של גנרל קשיש. העלילה מסתבכת כאשר משלחת יפנית, שאמורה להיות מאובטחת בידי הממשלה המקומית, נחטפת בידי היאקוזה - שנדמה שלקחו הכול בחשבון, חוץ מנהג המונית כמובן.